سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات 92 از سالم‌ترین انتخابات بوده است؛ ما به جرات می‌توانیم بگوییم گزارش هیچگونه تخلفی را نداشته‌ایم البته موارد جزئی در روند اجرایی گزارش شده که آنها را پیگیری و رفع کرده‌ایم و خوشبختانه برطرف شدند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران مستقر در شوراي نگهبان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی اين شورا لحظاتي پيش با حضور در  جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که بعد از اخذ آرا نظارت شورای نگهبان بر روند شمارش آرا چگونه است، گفت: ناظرین شورای نگهبان همچنان در پای صندوق‌های رای حضور دارند و شمارش آرا با حضور آنها در حال انجام شدن است و تمامی ناظرین آموزش دیده و از دقت کافی برخوردارند.  
 
وی افزود: طبعا صورتجلسه شمارش‌ آرای صندوق‌های رای باید توسط ناظرین مستقر در حوزه‌های رای امضا شود تا از اعتبار کافی برخوردار باشد که این صورتجلسه‌ها به ترتیب بر روی سایت شورای نگهبان و همچنین سایت وزارت کشور ارسال می‌شود که هرگاه به نتیجه روشنی در مورد نتیجه آرا رسیدیم، قطعا دوستان ما در وزارت کشور این موضوع را رسانه‌ای خواهند کرد.  
 
سخنگوی شورای نگهبان همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مشکل خاصی در روند شمارش آرا وجود داشته است یا خیر، تصریح کرد: انتخابات 92 از سالم‌ترین انتخابات بوده است؛ ما به جرات می‌توانیم بگوییم گزارش هیچگونه تخلفی را نداشته‌ایم البته موارد جزئی در روند اجرایی گزارش شده که آنها را پیگیری و رفع کرده‌ایم و خوشبختانه برطرف شدند.  
 
کدخدایی با اشاره به این مطلب که پیامک‌هایی ارسال می‌شود به این مضمون که افراد به عنوان کاندیدای منتخب معرفی می‌شوند اما هنوز شمارش آرا به اتمام نرسیده است، گفت: اولا این گونه گمانه‌زنی‌ها نادرست است و هیچ اعتباری ندارد و همچنین از منشاء قابل قبولی برخوردار نیست و من خواهشم این است كه نامزدهای محترم که البته همکاری هم کرده‌اند از طرفداران‌شان خواهش کنند که از ارسال اینگونه پیامک‌ها و ارسال اخبار تایید نشده و ضد و نقیض خودداری کنند تا موجب التهاب در کشور نشود.
 
وی ادامه داد: مطمئن باشید هر کاندیدایی در صندوق رای از بیشترین آرا برخوردار باشد، ما نتیجه را اعلام می‌کنیم و اگر هر کدام از نامزدهای محترم اعتراضی به این مسئله داشتند، می‌توانند اعتراض و شکایت خود را مطرح کرده و مطمئنا پیگیری خواهد شد که در این زمینه جای هیچ نگرانی نیست.  
 
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که شما حضور مردم را در خلق حماسه سیاسی چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: البته من از جایگاه خاصی برخوردار نیستم اما بارها از ملت ایران تشکر کردم،‌ مردم خوب ما برای همیشه به ندای رهبر لبیک گفتند و از همان ساعات اولیه تعیین شده برای رای‌گیری ما شاهد خلق این حماسه سیاسی بودیم که جای تقدیر و تشکر از مردم و همینطور تبریک و تهنیت به یکایک عزیزان دارد که پای صندوق های رای حاضر شدند و این حماسه سیاسی را رقم زدند.  
 
کدخدایی در مورد اعلام قطعی نتایج انتخابات گفت: اعلام نتایج از جمله وظایف وزارت کشور است و هر زمان که نتایج از استان‌ها و شهرستان‌ها به دست‌شان برسد قطعا آنها نیز اعلام خواهند کرد اما تاکنون آماری اعلام نشده است.  
انتهای پیام/
برچسب ها: کدخدایی ، شورا ، نگهبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار