محمد غرضي با بيان اينکه برنده امروز انتخابات ملت ایران هستند، گفت: ملت ايران امروز دين خود را نسبت به نظام انجام مي‌دهند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران سیدمحمد غرضی با حضور در مسجد لرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خیابان لرزاده محل امن زندگی سابق من بوده و به مدت 10 سال در همین خیابان زندگي کردم.

 سيدمحمد غرضي در پاسخ به اين سوال که چرا در مسجد لر زاده راي مي‌دهيد گفت: من حداقل به مدت ده سال در خيابان‌هاي اين منطقه از دست رژيم شاه فراري بودم و ساواکي‌ها در اينجا پيدايشان نبود.

وي افزود: اينجا وطن و زندگي من است و در اين محله رفت و آمد کرده‌ام و با توجه به اينکه بارها و بارها با ساواکي‌ها درگير شدم اينجا محل امن زندگي من بوده لذا به ياد کساني که مقاومت کردند و به ياد شهدا و به ياد کساني که ما را در خانه‌هايشان راه دادند آمده‌ام تا در مسجد لرزاده راي بدهم.

اين کانديداي انتخاباتي اظهار داشت: امروز روز نويي است زيرا انتخابات زندگي مردم را نوسازي مي‌کند و مردم مکنونات قلبي خود را به نظام اسلامي ايران نشان مي‌دهند و شهري و روستايي حضور مي‌يابند امروز محشر انتخابات است.

غرضي گفت: ما با نرم افزار به انتخابات جواب دشمنان را مي‌دهيم و 55 ميليون نفر به پاي صندوق‌هاي راي مي‌آيند و خدا انشا الله قلوب مردم را به سمت کساني که خادم هستند و به وعده خود عمل مي‌کنند هدايت کند.

وي در باره اينکه آمريکايي‌ها اعلام کردند انتخابات ايران را قبول ندارند گفت: آمريکايي‌ها هيچ چيز ما را قبول ندارند آمريکايي‌ها هميشه دشمن کرده‌اند و دولت مصدق را با کودتا برانداختند و پس از انقلاب نيز با ما بد هستند و مي‌گويند که تا از ما تبعيت نکنيد با شما رفاقت نمي‌کنيم.

غرضي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در مورد خلق حماسه سياسي، گفت: حماسه سياسي از مشروطه آغاز شده و هر روز در اين کشور حماسه سياسي است و خداوند مردم را هدايت مي‌کند تا حماسه سياسي بهتري بسازند.

وي افزود: امروز به بهترين وجه ملت ايران بدون نقص و هيچ اتفاق سوءاي به صورت نرم افزاري جلوي آمريکايي‌ها مي‌ايستند.

اين کانديداي انتخاباتي در پاسخ به اين سوال که آيا به راي مردم احترام گذاشته و از نظر مراجع قانوني تمکين مي‌کنيد اظهار داشت: من يک عمر با راي ملت زندگي کرده‌ام و تابع قانون هستم و توانايي‌هاي مردم را از توانايي‌هاي دولت بيشتر مي‌دانم لذا در راي مردم اول هستم.

وي افزود: من همه 50-60 سال خدمت خود را به مردم تقديم مي‌کنم و براي من همين افتخار بست است که با مردم صحبت کنم و در ظرف مدت کوتاهي همه آن چيزهايي که نسبت به اسلام و انقلاب در ذهنيت خودم بود به مردم بگويم.

غرضي در پاسخ به اين سوال که براي برنده شدن چقدر اميدواريد و در صورت پيروزي اولين کاري که براي مردم ايران مي‌کنيد چيست گفت: برنده انتخابات ملت ايران هستند و هرکس بيشترين راي را داشته باشد وظيفه مهمتري را بر عهده مي‌گيرد و اين براي ملت پيروزي است.

وي افزود: اين اقيانوسي که حرکت مي‌کند اقيانوس ملي است و اقيانوس زندگي و حکومت سازي و ملت ايران قدرت سياسي خود را با آرا وسيع به تمام دنيا نشان مي‌دهند.

اين کانديداي انتخاباتي تصريح کرد: روستايي و شهري، فقير و غني نشان دادند که امروز محشر انقلاب اسلامي است و همه مردم ايران لباسشان سفيد است.

غرضي اظهار داشت: امروز شمشير دشمن در غلاف است و غلاف آمريکايي‌ها نيز نزديک است آمريکايي‌ها امکان اينکه بتوانند شمشيرشان را از غلاف در بياورند ندارند.

وي افزود: وقتي انقلاب پيروز شد ما 36 ميليون بوديم و امروز 70 ميليون هستيم در آن روز مي‌توانستيم 20 ميليون را بسيج کنيم و امروز 40 ميليون نفر امروز منطقه با ما است و قوت انقلاب اسلامي در صدر قدرت‌هاي جهاني قرار دارد.

غرضي در پاسخ به اين سوال که احساس شما از صف طولاني و شوق مردم در انتخابات چيست گفت: من اين شوق مردم را در سال‌هايي که از دست رژيم شاه فراري بودم ديدم موقعي که آن رژيم براي کشتن ما پيگير بود در همين صف‌ها و خانه‌ها بوديم .

وي افزود: اينجا مرکز انقلاب اسلامي است و از مشروطه تا حالا زنده است اين ناحيه تهران تاريخ ساز و حکومت ساز است و اين صف به امروز تعلق ندارد بلکه هزار سال است که در بين اين مردم وجود دارد

اين کانديداي انتخاباتي درباره توصيه به مردم گفت: اين مردم هستند که به ما پيام مي‌دهند و پيام آنها به مااين است که ايستاده‌ايم و شما هم اگر توانمند هستيد بايستيد لذا اين ما هستيم که بايد پيام مردم را بگيريم.

غرضي درباره برخوردش در برابر نتيجه انتخابات با توجه به اصل قانوني اظهار داشت: من اصلا رقابت نمي‌کنم بلکه با ملت و همکاران ديگر همکاري مي‌کنم ملت ايران ايران صد سال دائم در صحنه است ملت حکومت و نظام جمهوري اسلامي را قبول دارد.

وي افزود: من نامه‌اي به وزير محترم کشور نوشتم که يک نماينده‌اي در وزارت کشور ندارم و همه عزيزان وزارت کشور نماينده من هستند.

غرضي در پاسخ به اين سوال که اگر به عنوان رئيس جمهور انتخاب نشديد چه واکنشي نشان داده و به هوادارانتان چه توصيه‌اي مي‌کنيد گفت: قلوب ملت من را به اينجا آورده و از آن‌ها مي‌خواهم در حق دولت مستقر دعا کنند من هرگز ستاد و سخنراني نداشته‌ام و يک هزينه جزئي کردم من به ملت بدهکار هستم و از کسي طلبکار نيستم.

اين کانديداي انتخاباتي تصريح کرد: اگر رئيس جمهور نشدم به سراغ کار خودم به عنوان رئيس هيئت مديره يک شرکت مهندسي مي‌روم که در آنجا سد و نيروگاه و خطوط انتقال مي‌سازيم و در سراسر کشور با هزار مهندس فعال کار مي‌کنيم.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا تمايل عضويت در کابينه جديد را داريد گفت: اين در صورتي است که شعارهاي من را قبول کنند اما کسي با شعارهاي ديگر آمده شعارهاي من را قبول نمي‌کند و من هم دست از شعارهايم بر نمي‌دارم.

غرضي افزود: توسعه جمهوريت و توسعه اسلاميت دو شعار من است که پايگاه اجتماعي وسيعي دارد من شعارهاي ديگر را به اين وسيله نمي‌بينم و ما اگر همين را رعايت کنيم بسيار خوب است.

اين کانديداي انتخاباتي اظهار داشت: من ديدم که چند نفر از کانديداهاي ديگر نيز حرف من را قبول کرده‌اند و گفتند که ما هم اگر رئيس جمهور شديم استاندارها را با راي مردم انتخاب مي‌کنيم لذا از صميم قلب از آنها متشکرم اگر آنها بيانيه‌اي بدهند و شعار ضد تورم را نيز اعلام کنند خيلي خوشحال مي‌شوم و امام و رهبري و ملت و علما و فقرا هم از شعار ضد تورم خوشحال مي‌شوند.

غرضي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه پيام شما به کشورهايي که انتخابات ايران را زير سوال مي‌برند چيست گفت: پيام ما اين است که امروز 50 ميليون نفر از مردم ايران از طريق نرم افزاري به ميدان مي‌آيند دشمنان از طريق سخت افزاري با ما دشمني مي‌کنند اما ما نرم افزاري عمل مي‌کنيم لذا مردم به پاي صندوق‌هاي راي آمدند.

وي افزود: مهم نيست که دشمنان انتخابات ما را قبول نداشته باشند آنها کي ما را قبول داشتند؟

غرضي در پاسخ به اين سوال که وظيفه رئيس جمهور در برابر حماسه سياسي چيست اظهار داشت: وظيفه رئيس جمهور گوش کردن به حرف مردم و آرا مردم است، مردم انسجام کشور را حفظ کرده و از کشور دفاع مي‌کنند لذا با توجه به اينکه مردم در اداره کشور نفع شخصي و حزبي نمي‌بينند رئيس جمهور نيز بايد بفهمد که کشور با آرا مردم اداره مي‌شود و حزب و گروه خود را بر مردم تجربه مي‌کنند.

غرضي در پاسخ به اين سوال که رئيس جمهور نشديد مي‌توانيد به عنوان يکي از اعضاي کابينه دولت کار کنيد تصريح کرد: هر کس به دو شعار توسعه جمهوري و توسعه اسلاميت وفادار باشد دستش را مي‌بوسم و اگر قرار باشد اين دو توسعه پيدا نکند نقض غرض مي‌شود.

وي درباره توصيه به جوانان و مردم کشورمان براي ساختن آينده نظام اسلامي گفت: مردم به ما مي‌گويند که ما ايستاده‌ايم زندگي، فرهنگ و قدرت را ساخته‌ايم لذا شما از ما عبور نکنيد.

غرضي درباره امنيت انتخابات گفت: امنيت را مردم به وجود آورده‌اند کسي نمي‌تواند امنيت مردم را بهم بزند آنچه که امنيت اين کشور را ظرف اين صد سال تامين کرده مردم هستند.

وي افزود: برخي دستگاه‌هاي جزئي و گروه‌هاي مختلف سياسي فکر مي‌کنند که مي‌توانند امنيت مردم را بهم بزنند اين امنيت محصول نفوس متدين مردم است که به حقوق همديگر وفادارند .

اين کانديداي انتخاباتي تصريح کرد: امنيت در قلوب و متن مردم است و هيچ کس نمي‌توند آن را بهم بزند مگر رضا شاه و محمد رضا و گروه‌هاي سياسي و آدم کش‌ها توانستند امنيت مردم را بهم بزنند؟

غرضي در پاسخ به سوالي مبني بر عملکردناجا گفت: ناجا به وظيفه قانوني‌اش خوب عمل کرده اما بايد وظيفه اجتماعي‌اش را هم عمل کند من وظيفه اجتماعي‌اش خيلي شکست مي‌بينم و از آنجا بايد تحقيق ميداني کند علم بياموزد و با مردم کار کند.

وي اظهار داشت: ناجا هرچه توسعه يابد يابد و هزينه کند بدتر است اما هرچه به سمت قلب مردم برود و تحقيق اجتماعي کند بهتر است ناجا نمي‌تواند با نيروي انتظامي اهداف خود را سازمان بدهد.

اين کانديداي انتخاباتي درباره تمکين به نتيجه اطلاعات گفت: آنچه انتخابات را سامان مي‌دهد راي مردم است اينکه گروه‌هاي سياسي بخواهند نظر سازي يا نظر سنجي کنند و آرا را به نفع خود تعبير کنند فايده‌اي ندارد آنچه که از سوي وزارت کشور و شوراي نگهبان اعلام مي‌شود يعني هر چه که مردم گفتند مورد تاييد همه است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: غرضی ، مسجد ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار