براساس استنادات سنگ‌نوشته‌ای که در گورستان قدیمی روستا وجود دارد، قدمت این روستا 800 سال برآورد شده است.فرهنگ مردم روستای اسکلو پیرامون فرهنگ و زبان آذری شکل گرفته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، روستای اسکلو مرکز دهستان پاره اي از توابع بخش مرکزی شهرستان کلیبر با مختصات جغرافیایی 46 درجه و 54 دقیقه طول شرقی و 38 درجه و 52 دقیقه عرض شمالی است  كه  در 25 کیلومتری غرب شهر کلیبر واقع شده است. ارتفاع این روستا از سطح دریا 1547 متر است و اقلیمی سرد و نیمه خشک دارد.

این روستا از شمال غربی به روستای قره گونی، از جنوب به روستای مکیدی، از غرب به روستاهای کلاشلو، اغویه و هجران دوست، از شمال به روستای علی آباد و از شمال شرقی به روستای ناپشته محدود می‌شود.



کوه قزل داغی در 3 کیلومتری جنوب روستا و دره مهرعلی در جنوب غربی آن واقع شده است. رودخانه اسکلو، که از ارتفاعات جنوب غربی روستا سرچشمه می‌گیرد، از شمال روستا عبور می‌کند و به رودخانه ناپشته می‌پیوندد.

براساس استنادات سنگ‌نوشته‌ای که در گورستان قدیمی روستا وجود دارد، قدمت این روستا 800 سال برآورد شده است.فرهنگ مردم روستای اسکلو پیرامون فرهنگ و زبان آذری شکل گرفته است.

روستای اسکلو در ۲۷ کیلومتری شهر کلیبر قرار دارد، این روستا با داشتن تقریبا ۵۰۰ نفر جمیعت از شمال همسایه روستای مگیدی، از جنوب همسایه ناپوشته، از غرب همسایه روستاهای هجراندو و اغویه است و از شرق همسایه ینگی قشلاق و کولشلو محسوب می شود.

آب و هوای کوهستانی دارد،‌ در تابستان هوای بسیار خنکی دارد و زمستانی سرد..... اين روستا با داشتن جنگل های فراوان و طعبیت زیبا و هواي بسيار خنك داراي جاذبه هاي طبيعي فراواني است.

تعداد زياد مسافراني كه هر سال، به خصوص در تابستان به اين روستا سفر مي‌كنند سبب شده تا به طبيعت آن آسيب‌هاي جدي وارد شود.دره حسنعلی در این روستا یکی از بهترين فضاهاي طبيعي روستا است، اما وجود زباله‌هايي كه گردشگران در اين مكان روي زمين ريخته‌اند، سبب شده تا چهره آن به شدت زننده شود.

اما درختان روستا: در نزديكي روستا يك جنگل فندق بسيار وسيع و پر بار قرار دارد. متاسفانه گردشگران يكي ديگر از آسيب ها را به اين جنگل رساندند و با بالا رفتن از درختان به بسياري از آنها آسيب‌هاي جدي وارد كردند.

در اين روستا هيچ مغازه‌اي براي خريد مايحتاج وجود ندارد، بنابراين بهتر است كساني كه قصد سفر به آن را دارند، مايحتاج خود را از قبل تهيه كنند.

آسمان اين روستا در شب بسيار زيباست و در فصل گرم، اكثر گردشگران روي پشت بام يا در فضاي باز استراحت مي‌كنند.  اطراف اين روستا مملو از زمین‌های پوشیده است كه عموما گردشگران براي اقامت روي اين زمين‌ها چادر‌هاي مسافرتي برپا مي‌كنند، البته بسياري از اهالي روستا نيز در صورت تقاضا، منازل و اتاق هاي خالي خود را در اختيار گردشگران قرار مي‌دهند.

برچسب ها: سفر ، جنگل ، فندق ، اسکلو ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار