عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امروز نیاز کشور، ایجاد وحدت میان تمام سلایق سیاسی است که با توجه به این امر، رئیس‌جمهور آینده باید با توجه به مبنای نظام، برای پیشرفت کشور از تمام سلایق سیاسی استفاده کند.

"مجتبی مطهری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به خصوصيت مهم نظام جمهوری اسلامی که همانا جمهوریت و مردم‌سالاری دینی است، اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات رياست جمهوري مؤکد بر همين ویژگی است و ميزان آراي حداكثري مردم، موجب استحکام نظام جمهوري اسلامي خواهد شد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر موضوع "وحدت" که در فرهنگ و تمدن اسلامی ما به کرات از آن یاد شده، بیان داشت: با توجه به مسائل اخیر كه باعث خدشه‌دار شدن وحدت میان مردم و مسئولان شده است؛ امروز کشور نیاز به وحدت تمام سلایق سیاسی دارد و با در نظر گرفتن اين امر رئیس‌جمهور آینده باید به منظور پیشرفت کشور از تمام ظرفیت‌ها و سلايق سیاسی با توجه به مبنای نظام که همانا اعتقاد به ولايت فقيه و قانون اساسی است استفاده كند.
 
مطهری تصریح کرد: تجربه نشان داده که برای ارتقاي کشور، اصولگرا‌یی و اصلاح‌طلبی به تنهایی موفق عمل نکرده و از هر دو جبهه صدمه ديده‌ايم. كشور امروز یک رئيس‌جمهور اصولگرا‌ی اصلاح‌طلب می‌خواهد كه مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی پیش آمده در کشور را براساس اصول سنت‌های ارزشی و الهی متحول كند.  
 
عضو هیئت علمی دانشگاه طباطبایی با ابراز تأسف از عدم فعالیت استادان ارزشمند و با تجربه كشور به بهانه بازنشستگی در دانشگاه‌ها تصریح کرد: این مسئله موجب نارضایتی دانشجویان و پایین آمدن سطح علمی و آموزشی دانشگاه‌ها شده، كه با توجه به  پايين آمدن سعه صدر در دولت‌های نهم و دهم، روحيه انتقادپذيري جامعه دچار آسیب شد.

وی ادامه داد: اين ارزش باید در جامعه طبق اصول ادب و اخلاق رشد کند كه مسلما در فضای عقلانیت، بسیاری از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.
 
 مطهری با اشاره به اهميت عدالت و آزادی در كشور تصريح كرد: آزادی به معنای تفکر آزاد و انسانی است که در چارچوب اصول قرار داشته و از آن سوء استفاده‌ای نشود، به اعتقاد بنده نظام جمهوری‌اسلامی به مثابه جوانی است که باید به کمال برسد همانطور كه در سه دهه گذشته، انقلاب ما از فراز و نشیب‌های متعدد  به سلامت عبور كرده و مردم همچنان به آینده امیدوارند كه قطعا  ندادن رأی، بی‌توجهی به سرنوشت کشور و محروم شدن از يك حق است. 
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان با تأکید بر لزوم وحدت در كشور به دلیل مسلمان و ایرانی بودن خاطرنشان کرد: آرای مردم نزد مسئولان امانتي است که باید به سلامت به کاندیدای منتخب سپرده شود و مسلماً بزرگ‌ترین خیانت در حق نظام جمهوری اسلامی ایران متوجه كساني است كه به اعتماد مردم  نسبت به نظام خدشه‌ وارد مي‌کنند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، وحدت ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار