معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، میزان افزایش تولید عسل در استان چهارمحال و بختیاری تا پایان سال جاری را 70 درصدی پیش بینی کرد.

برزو هیبتیان گفت: سال گذشته یک هزارتن عسل در استان چهارمحال و بختیاری تولید شد که پیش بینی می شود این میزان در سال جاری 700 تن افزایش یابد.
وی، شرایط آب و هوایی، پوشش گیاهی مناسب مرتعی و زراعی و وجود بیش از 46 هزار هکتار باغ و بیش از 400 گونه گیاهان دارویی از یکهزار و 400 گونه موجود را زمینه مناسبی برای پرورش و نگهداری زنبورعسل در این استان دانست.
هیبتیان افزود: پرورش زنبورعسل علاوه بر اینکه یکی از طرح های زودبازده و با حداقل سرمایه گذاری است( 150 میلیون ریال به ازای هر شغل)، زمینه اشتغال در بخش کشاورزی را فراهم و بسترسازی برای صنایع وابسته نظیر کندوسازی، بسته بندی عسل، کارخانه های تولید عاج موم و ساخت وسایل زنبورداری را نیز به دنبال دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون بیش از 170 هزار کندوی عسل بوسیله یکهزار و 400 نفر در استان چهارمحال و بختیاری، نگهداری و سالانه بیش از یکصد هزار کندوی مهاجر از استان های خوزستان، فارس، اصفهان، بوشهر، هرمزگان و یزد به مدت پنج ماه در استان چهارمحال و بختیاری مستقر می شود./س
برچسب ها: تولید ، عسل ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.