موسيقي به عنوان آیینه‌ای با روح جامعه همسو است.

"عبدالجبار کاکایی‌" در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ی موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت:موسيقي جزء شاخصه‌هایی است که توسط آن می‌توان روان جامعه را ارزیابی کرد. ترانه‌سرا در واقع با همزاد پنداری با جامعه به مانند آیینه‌‌ای  در مسیر همدردی با جامعه قرار می‌گیرد،اما امروزه ترانه‌سرایان فاقد تعهد لازم هستند.
وی افزود: امروزه میزان تعهد اجتماعی ترانه‌سرایان کاهش یافته و کنار هم قرار دادن تعابیر سطحی توجه به مفهوم و معنا برای آنان بسیار راحت‌تر است.
"کاکایی‌" عنوان کرد: علاوه بر بی‌تعهدی ترانه‌سرایان اگر جامعه به سمت یاس و ناامیدی پیش رود بستر نگارش ترانه‌های غم‌انگیز و اندوه‌بار که محتوای آن بیان قصه ی تکراری رنج و مشقت‌های زندگی است را فراهم می‌آورد.
این شاعر اظهار داشت: قاعدتا سوق‌ دادن افراد به مسیر تاریکی بسیار راحت‌تر از هدایت آنان به مسیر روشن و راه درست است زیرا تشویق به امیدواری انرژی بسیاری را می‌طلبد که متاسفانه برخی ترانه‌سرایان در حال حاضر فاقد آن هستند. باید برای شاد بودن مردم تلاش کرد و ترانه‌سرایان باید به این امر توجه کنند.
وی در ادامه افزود: ترانه‌سرا باید مبتکر و خلاق باشد و در غیر اینصورت مولف نیست و در واقع تاثیری در خلق اثر ندارد.
"کاکایی‌" در آخر در رابطه با هم‌سویی موضوع سریال با مفهوم اشعار تیتراژشان‌ گفت: ترانه سرايي بسیار دشوارتر از شعرگویی‌ است زیرا باید به صنایع ادبی وزن و قافیه و فنون ترانه‌سرایی بسیار توجه کرد.
برای شاعر جاودانگی اثرش اهمیت بسزایی دارد و برای تهیه‌کننده و کارگردان درخشش موسیقی و کلام سریال حائز اهمیت است و قاعدتا اگر این دو بر عنوان مکمل در کنار هم قرار گیرند، موفقیت چشمگیری فیلم و ترانه را به ارمغان می‌آورد و سبب می‌شود مخاطب را به سوی خود جذب کنند./ص
برچسب ها: موسیقی ، جامعه ، کاکایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار