مسئول شورای مشورت دانشجویی ستاد مردمی حسن روحانی گفت: روحانی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با توجه به شأن مردم که در قانون اساسی و بیانات مقام معظم رهبری آمده است می‌خواهد تمام شاخصه‌هایی را که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "مهدی امیریان" مسئول شورای مشورت دانشجویی ستاد مردمی "حسن روحانی"، در ساختمان مرکزی این ستاد با تاکید بر اینکه مشخصه نظام جمهوری اسلامی مردم‌سالاری دینی و تعیین سرنوشت به دست خود مردم است، اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله برای تایید این امر، انتخابات ریاست جمهوری است که در آستانه نشان دادن مردم‌سالاری دینی به تمام دنیا هستیم.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر برخلاف رهنمودهای امام خمینی(ره) و توصیه‌های مقام معظم رهبری، برخی جریانات سیاسی خواسته یا ناخواسته نقش مردم را در تعیین سرنوشت کشور کم‌رنگ نشان داده‌اند.

مسئول شورای مشورت دانشجویی ستاد مردمی حسن روحانی اظهار داشت: روحانی به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با توجه به شأن مردم که در قانون اساسی و بیانات مقام معظم رهبری آمده است می‌خواهد تمام شاخصه‌هایی را که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد اجرایی کند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مطالب مطرح در نظام جمهوری اسلامی مسئله دانشجویان است که در این اواخر نقش دانشگاهیان و قشر نخبه بسیار کم‌رنگ شده و سردی و ناامیدی را برای این قشر در پی داشته است.

امیری به تصمیم روحانی مبنی بر استفاده از روحانیون و دانشگاهیان بدون در نظر گرفتن جناح‌های سیاسی اشاره کرد و اظهار داشت: ما به عنوان حامی جریانات دانشجویی از روحانی حمایت می‌کنیم، اما بعد از انتخاب وی به عنوان ریاست جمهوری به جایگاه مطالبات خود برخواهیم گشت.

مسئول شورای مشورت دانشجویی ستاد مردمی روحانی با انتقاد از عدم وجود جنبش دانشجویی مستحکم برای اعلان نظرات دانشجویان تصریح کرد: وزارت علوم برای اینکه دانشجویان دچار کنش‌های سیاسی نشوند امتحانات را جلو انداخت و این به دلیل نبود جنبش دانشجویی است که بتواند از حقوق دانشجویان دفاع کند.

وی افزود: امروز به قشر دانشگاهی با یک نگاه تهدیدمحور به جای فرصت‌محور نگریسته می‌شود و یک دانشگاه آرام را به یک دانشگاه پرسشگر ترجیح می‌دهند؛ حتی دستورالعمل‌ها و مفاد قانونی که توسط شورای عالی فرهنگی تصویب شده نیز اجرا نمی‌شود و در این اواخر تشکل‌ها به این مسئله اعتراض کردند.

امیری اظهار داشت: آن‌هایی که از قانون به نفع مصالح خودشان استفاده می‌کنند باید در این دوره قانون اساسی را فصل‌الخطاب قرار بدهند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های قطعی روحانی ایجاد دوباره NGOهای مردم‌نهاد است که تشکل دانشجویی یکی از آن‌هاست. همچنین روحانی با انتصاب حداقل 10 فرد به عنوان مشاور هر وزیر، عملکرد دولت را ارتقا خواهد داد.

مسئول شورای مشورت دانشجویی ستاد مردمی روحانی در پایان با تاکید بر استفاده روحانی از تجربیات دولت‌های گذشته خاطرنشان کرد: درآمد دولت در هشت سال گذشته بالغ بر 800 میلیارد دلار بوده که می‌توانست یکی از طلایی‌ترین دوران ایران باشد، اما به دلیل عدم مدیریت درست این امر اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار