معاون وزير صنعت ،معدن وتجارت با اشاره به برنامه ریزی مناسب در راستای توسعه ظرفیت های بخش معدن گفت : رويكرد جدي دولت به بخش معدن در زمينه اعطاي تسهيلات براي توسعه اكتشاف ، بهره برداري و صنايع معدني معطوف شده است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، عليرضا شجاعي با اشاره به عملکرد مناسب وزارت صنعت معدن و تجارت در حوزه معادن تصریح کرد:  تمامی اهداف مورد انتظار در بخش معدن در سال ۱۳۹۱ تحقق يافته است.

معاون وزیر صنعت در خصوص برنامه های این وزارتخانه در بخش معادن طی سال جاري اظهار داشت :مصوبه اواخر اسفند ماه سال گذشته هيئت وزيران مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه توسعه معدن، نقش ارزشمندي در بهبود روند فعاليت هاي اين بخش دارد . 

وي افزود: شكل گيري كارگروه توسعه معدن زير نظر رييس جمهوري از گام هاي مهم براي رشد اين بخش محسوب مي شود و اكنون در استان های مختلف، اين كارگروه سازماندهي و شكل گرفته است . 

شجاعی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ جلسه كارگروه توسعه معدن با حضور رييس جمهوري تشكيل شده و هفت نشست نيز در سطح استانهاي كشور برگزار شده است و بیش از 110 مصوبه در حوزه معدن و صنایع معدنی در استان های مختلف تدوین و اجرایی شده است.

وی اظهار داشت:همچنین طی سال جاری رويكرد جدي دولت به بخش معدن در زمينه اعطاي تسهيلات براي توسعه اكتشاف ، بهره برداري و صنايع معدني معطوف شده است

شجاعي با بيان اينكه مصوبه حقوق دولتي معادن از سوي مجلس شوراي اسلامي ۸۰۰ ميليارد تومان تعيين شده ، گفت : انتظار مي رود در سال ۹۲ ظرفيت هاي بخش معدن توسعه قابل توجهي پيدا كند . 

وي ادامه داد : تكميل زنجيره هاي توليد از جمله در زمينه زغال سنگ و فولاد از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده در اين بخش محسوب مي شود . 
انتهای پیام/
برچسب ها: معدن ، ظرفیت ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار