تولید مقالات و طرح های تحقیقاتی در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات نسبت به 2 سال گذشته بیش از 100 درصد رشد داشته است که این موفقیت بی نظیر مرهون حمایت مسئولین واحد علوم و تحقیقات در توجه به نخبه پروری بوده است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دکتر منصور بیات معاون پژوهش و فن آوری این واحد دانشگاهی در نشست معارفه 50 عضو جدید باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد گفت: حضور در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان علاوه بر شرایط خاص عمومی و تخصصی نیازمند داشتن شرایط اخلاقی منحصربه فرد  است .


وی با بیان این مطلب که مسئولین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از سوی کمیته انتصابات سازمان مرکزی این دانشگاه تعیین می شوند، افزود: حضور و فعالیت هریک از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان همچون فعالیت علمی یک دانشکده است. 


دکتر بیات ادامه داد: اعضای باشگاه پژوهشگران جوان با تکیه بر تخصص علمی و فعالیت های پژوهشی خود می توانند کمک بزرگی در هدایت و رهبری علمی دانشگاه داشته باشند .  
معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات گفت: به اعضای جدید توصیه می کنم با توجه به زمینه های تخصصی خود، نسبت به تشکیل کارگروه های تخصصی با سایر اعضای این باشگاه هماهنگ عمل کنند تا با کار تیمی و استفاده از تجربیات یکدیگر به موفقیت های بیشتری نائل شویم .


وی با اشاره به اینکه واحد علوم و تحقیقات به عنوان بزرگترین واحد دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی و بزرگترین دانشگاه در تحصیلات تکمیلی کشور است، افزود: واحد علوم و تحقیقات در مسیر اهداف انقلاب اسلامی و تعالی علمی کشور توانایی هرگونه حمایت از طرح های کاربردی و عملیاتی را  دارد.


دکتر بیات گفت: با توجه به تحلیل های آماری باشگاه واحد تولیدات پژوهشی این باشگاه هر سال شاهد رشد فزاینده تولیدات پژوهشی نسبت به سالهای قبل بوده ایم بطوری که در سال 91 به بالاترین سطح تولیدات علمی و پژوهشی در طی سالهای قبل بوده ایم.


وی افزود: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات به عنوان برترین باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کشور شناخته شده است. 


دکتر امیر خسروجردی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم گفت: هم اکنون تولید مقالات و طرح های تحقیقاتی در باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات نسبت به 2 سال گذشته بیش از 100 درصد رشد داشته است که این موفقیت بی نظیر مرهون حمایت مسئولین واحد علوم و تحقیقات در توجه به نخبه پروری بوده است و بر این اساس پیش بینی می شود در سال 92 به فضل پروردگار و حمایت مسئولین این رشد به بالاترین سطح خود برسد.


وی ادامه داد: باشگاه پژوهشگران جوان واحد علوم و تحقیقات از نظر تولید مقالات علمی پیشرفت چشمگیری داشته است و با توجه به داده های آماری تولید مقالات ISI نسبت به سال گذشته  20 درصد افزایش داشته است. 


دکتر خسروجردی با بیان این مطلب که در سال گذشته 150 مقاله از سوی اعضای باشگاه پژوهشگران جوان واحد علوم و تحقیقات ارائه شده است که این تعداد معادل کل مقالات خروجی برخی از واحدهای دانشگاهی است ، تصریح کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات همواره در تلاش است تا با شناسایی استعدادهای درخشان و نخبگان و تربیت و راهنمایی آنها بتواند استعدادهای نهفته را شکوفا کند، بدین منظور تسهیلات مناسبی برای برگزاری کارگاه های تخصصی، شرکت در کنفرانس ها ، ارائه مقالات در کنفرانس ها و حمایت مالی از طرحهای پژوهشی تا سقف 30 میلیون ریال را در دستور کار خود دارد. 


دکتر علی بیات موحد دارنده رتبه اول تقسیم ذهنی با رکورد 37 رقم اعشار و مبتکر 1500 روش نوین محاسبات ذهنی و کاربردی نیز در نشست اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات به عنوان مدعو حضور یافت و گفت: برای به خاطر سپردن هر چیزی مخصوصا اعداد باید یک رابطه منطقی بدون برهم زدن نظم بین قسمتهای مختلف آن ایجاد کرد.


وی افزود: جهت استفاده از روشهای محاسبات ذهنی نیاز به داشتن استعداد خاصی نیست بلکه فقط کافیست با تمرین مداوم نسبت به پرورش ذهن و تقویت آن اقدام کنیم.
برگزیده ویژه دهمین جشنواره بین المللی خوارزمی با اشاره به اهمیت اعتماد به نفس، افزود: افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس تاثیر بسیار مثبتی بر روی یادگیری و به خاطر سپردن دارد.


 لازم به ذکر است در این نشست 50  نفر از اعضای جدید باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد علوم و تحقیقات معارفه شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار