در روزهای اخير و جاری با تبليغات انتخابات مهم رياست جمهوری اسلامی ايران مواجه هستيم، امری كه رضايت بخش است و نتيجه‌ انقلاب مردمی برای تحقق آزادی و به دست آوردن حق انتخاب آنها است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در روزهای اخير و جاری با تبليغات انتخابات مهم رياست جمهوری اسلامی ايران مواجه هستيم. امری كه رضايت بخش است و نتيجه‌ انقلاب مردمی برای تحقق آزادی و به دست آوردن حق انتخاب برای مردم است.

پس از سال‌ها مبارزه‌ امام امت و همراهی ملت و تقديم شهيد و جانباز و تحمل شديد بالاخره انقلاب ملت به پيروزی رسيد و اين حق انتخاب يكی از ثمرات شيرين اين انقلاب مردمی است.

اما نكته‌ای كه در اينجا متذكر می‌شويم و سبب گلايه‌مندی است اين است كه نامزدهای محترم رياست جمهوری به بحث منافع ملی و مصاديق آن كمتر می‌پردازند. به عنوان مثال اينك:

- سهم پنجاه درصدی ايران در دريای مازندران و كلا رژيم حقوقی آنجا محل  مناقشه است.
 
- امارات به ناحق و در كمال تعجب هر از چندی ادعای ارضی به خاك مقدس ايران اسلامی می‌نمايد و سه جزيره‌ی عزيز ما را كه در حكم ناموس ما است مطالبه می‌كند....!

- زبان رسمی و اتحاد بخش كشور فارسی است و بايد برای گسترش و تقويت آن تلاش كرد.

- آثار گران‌بهای علمی و ادبی كهن و يادمان‌های فرهنگی نياز به تشكيل كميته‌های علمی بررسی آن‌ها و ترويج آن‌ها و نيز نگهداری دارد.

- حفظ تماميت ارضی كشور

ولی متاسفانه نامزدهای انتخابات رياست جمهوری ايران، اصلا و ابدا به اين مسائل كه بسيار مهم هستند حتی اشاره هم نكردند و گوئی اصلا به آن‌ها فكر هم هرگز نكرده‌اند.

انتظار می‌رود در فرصت باقيمانده اين مسائل را كه از مصاديق بارز و ملموس منافع ملی می‌باشند مورد توجه قرار دهند.

يادداشت: محمد رسولی - حقوقدان و پژوهشگر

انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، منافع ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار