ولایتی گفت: به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم که مسئله هسته‌ای را با حفظ حقوق هسته‌ای انشالله حل خواهم کرد و در روابط خارجه توسعه خواهم داد بدون اینکه از حقوق ایران ذره‌ای گذشت بکنم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، علي اکبر ولايتي کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در معرفي خود در برنامه‌هاي تبليغاتي‌اش که عصر امروز (سه شنبه) از راديو ايران پخش شد، گفت: بنده متولد4 تيرماه 1324 شمسی هستم، دوره دبستان را در قريه رستم آباد در يکي از روستاهاي شميران و دوره دبيرستان جمع قلهک گذراندم.
 
وي در ادامه افزود: من اهل شميرانم و اجدادم نيز اهل همين خطه بودند؛ پس از پايان تحصيلات متوسطه در کنکور سراسري شرکت کردم  و کسب رتبه 49 را از آن خود کردم، به همين دليل در هر دانشگاهي در حوزه علوم تجربي مي‌توانستم  شرکت کنم؛ که دانشکده دانشگاه علوم پزشکي تهران را انتخاب کرد.
 
اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: پس از گذشت هفت سال در سال1350 به پزشکي عمومي رسيدم؛ با توجه به علاقه‌اي که از پيش به طبابت اطفال  که محتاج به يک زمينه عاطفي است و من اين زمينه را داشتم وارد اين رشته شدم.

ولايتي اظهار داشت: افتخار داشتم که به مدت سه سال خود را در خدمت استاد بزرگم مرحوم دکتر محمد قريب باشم.

وي تصريح کرد: وي هم استاد طب اطفال و هم استاد اخلاق بود، اميدوارم که گوشه‌اي از ميراث اخلاقي آن بزرگ مرد را بنده داشته باشم و از خداوند مي‌خواهم که روح آن بزرگوار را با اولياي گرامش مشهور بگرداند.
 
اين کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاکيد داشت: به دليل اينکه در حوزه تخصصي مراتبی را کسب کردم من را فرستادند به آمریکا برای گذراندن دوره فوق تخصصی عفونی اطفال در آنجا هم استاد من یکی از اساتید منشور عفونی اطفال آمریکا بود؛ از آنجا که برگشتم به عنوان کادر علمی دانشگاه وارد دانشکده علوم پزشکی شدم از سال 53 تا کنون سابقه 39 ساله تدریس در دانشگاه را دارم و در حال حاضر استاد تمام و استاد ممتاز پایه C دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستم.

ولایتی تاکید کرد: زمانی که مردم اسرایشان در دست عراق بود با وجودی که در فشار زیاد مقاومت کردیم، مردم با صبر خودشان از ما حمایت کردند تا بالاخره موفق شدیم که 598 را اجرا کنیم و اولین قراردادی بود که بعد از شروع جنگ در آن بر آتش‌بس عقب‌نشینی و آزادی اسراء و تعیین متجاوز که در بند 6 قطعنامه بود، مشخص شد.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: اجرای قطعنامه 598 یک دیپلماسی پیچیده داشت که بخشی از آن مثل کوه یخ آشکار بود و یک پنجم آن روی آب و چهارپنجم آن زیر آب بود که بعضی از کارهایی که در پشت صحنه انجام می‌شد تا منجر شد به اینکه دبیر کل سازمان ملل متحد در شورای امنیت اعلام بکند که صدام حسین متجاوز از و همه اعضای شورای امنیت او را تأئید کردند و عملاً ما پیروز شدیم و این مورد با مقاومت مردم و دیپلماسی موفق صورت گرفت.
 
وی تصریح کرد: من به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم که مسئله هسته‌ای را با حفظ حقوق هسته‌ای انشالله حل خواهم کرد و در روابط خارجه توسعه خواهیم داد بدون اینکه از حقوق ایران ذره‌ای گذشت بکند. با اجرای یک دیپلماسی فعال می‌توانیم مشکلات اقتصادی و معیشتی را که به آن مربوط می‌شود را حل کنیم، بنده در زمان وزارت خارجه هم روابط خوبی با سران کشورهای بزرگ  مثلاً با رهبر چین با گورباچوف با آقای میتران ارتباط داشتم و آقای میتران به من می‌گفت که هر وقت به اروپا آمدی یک سری هم به ما بزن و به من بگو که روابط ایران و فرانسه خوب پیش می‌رود یا نه، که اگر خوب پیش نرفت به من گزارش تا من مؤاخذه بکنم کسانی که در این زمینه بد عمل کرده‌اند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اظهار داشت: بنده با کاری که در دهلی نو انجام دادم خانم گاندی را قانع کردم که اگر محل اجلاس عدم تعهد را عوض نکنم ما از غیرمتعهدها خارج می‌شویم و این برای غیرمتعهده موجب بی‌حیثتی خواهد شد و این دیپلماسی مؤثر واقع شد و آنها میزبانی را به تعلیق انداختند و صدام حسین میزبانی را به گور برد.

وی افزود: مسئله روابط خارجه با کشورهای دیگر دنیا و موضوع اقتصاد داخلی ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر دارند. ما میلیاردها تومان پول در کشورهای خارجی داریم که با یک دیپلماسی فعال می‌توانیم پول‌ها را به کشور برگردانیم. ضمن اینکه در توسعه روابط با سایر کشورها یک مشکلاتی که با آمریکا داریم با سایر کشورها چنین مشکلاتی را نداریم. چرا باید با سایر کشورها روابطمان اینگونه قفل شود؛ زمانی سران کشورهای اروپایی برای اینکه با ما ملاقات داشته باشند،‌ صف می‌کشیدند این روابط را می‌شود اصلاح کرد مثلاً در قضیه بیداری اسلامی 6 همایش بین‌المللی را با رهنمودهای مقام معظم رهبری در تهران برگزارکردیم که بزرگان علمای جهان اسلام به ایران آمدند و نشان دادند که به ایران و رهبری ایران اعتماد دارند.
 
وی تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در این همایش‌ها بسیار تعیین کننده بود و نقش ایران را در بیداری اسلامی یک بار دیگر به دشمنان نشان داد. می‌توان گفت تقریباً بالای 90 درصد ازآنها دعوت ما را اجابت کردند؛ آخرین جلسه‌ای که با علمای بیداری اسلامی داشتم بنده را مأمور کردند که یک اتحادیه علمای اسلام با مرکزیت ایران را در تهران تشکیل بدهیم.

ولایتی با اشاره به مسائل داخلی بیان کرد:  مشکل معیشت، مشکل اساسی کشور ماست و مردم از گرانی افسارگسیخته رنج می‌برند وعلت آنها مشخص است و علاج دارد که یک بخش آن به روابط خارجه بر می‌گردد و در داخل کشور نیز با تنظیم بازار و کنترل بازار می‌توان مشکل را برطرف کرد و تورم ارتباط نزدیکی با نقدینگی دارد و نباید پول خیلی زیاد در جامعه پخش شود.

ولایتی با تاکید بر این که راه علاج مشکلات اقتصادی ما دو چیز است،اظهار داشت: نخست افزایش تولید و واگذار کردن امر تولید به مردم است، همانطور که در اصل 44 آمده است و هدفمندی یارانه‌ها باید عیناً مطابق قانون اجرا شود و در کنارش باید به صنایع کمک بشود. اینکه بنده گفتم برای برطرف کردن مسائل حاد اقتصادی کشور یک فرصت صد روزه می‌خواهم در این مدت می‌شود مسائل حاد را علاج کرد و من به عنوان یک طبیب به بیماری اقتصادی نگاه می‌کنم.و به آن اندازه‌ای که پول پخش می‌شود باید بیشتر تولید انجام شود.

ولایتی تصریح کرد: اینکه بنده گفتم برای برطرف کردن مسائل حاد اقتصادی کشور یک فرصت ۱۰۰ روزه می‌خواهم این است که در این مدت میتوان مسائل حاد را علاج کرد و من به عنوان یک طبیب به بیماری اقتصادی نگاه می‌کنم.


وي در ادامه افزود: شعار ما در دولتي كه  تشكيل ميدهيم اين است كه ضمن آنكه دولت بايد اخلاق محور باشد ثبات و مديريت نيز داشته باشد چراكه اخلاق محوري خاص مردم است؛ و دولت مردان به جاي حل مشكلات مردم در حال ستيز هستند مردم از اين موضوع ناراحت هستند چراكه آنها را انتخاب كردن براي آنكه مشكلاتشان را حل و فصل كنند.

ولايتي اظهار داشت: اگر يكي سليقه سياسي‌اش با من متفاوت باشد ممكن است مديريتش خوب بشد پس ما نبايد اين موضوع را كنار بگذاريم و كسي را بياوريم كه بله قربان گو باشد. دولت من يك دولت متمم است؛

اين كانديداي انتخابات تاكيد كرد: يكي از مشكلات ما افراطي گرايي است، اين د رحالي است كه مردم ما سياست هاي افراطي را نمي‌پسندند. و همانگونه كه مقام معظم رهبري فرمودند جاذبه بايد به حداكثر و دافعه حداقل باشد.

ولايتي تصريح كرد: اگر بخواهيم هدف‌هايمان را در چند كلمه خلاصه كنيم اين است كه بازسازي اقتضاد داخلي در تقطيع زماني صورت گيرد دولت هر روز شاهد تغييرات جديد نيست.
مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: ارتباط و تعامل  و همكاري نزديك ميان سه قوا بايد وجود داشته باشد، چراكه اين همكاري از كارهاي اساسي است كه بايد در كشور صورت گيرد كه انشالله در دولت ما اين اتفاق خواهد افتاد.

اين كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پايان خاطر نشان كرد: ملت شريف ايران اگر به بنده اعتماد بفرماييد و به من راي دهيد مطمئن باشيد كه مسائلي كه در كشور بوجود آمده با تمام ظرفيتي كه ملت و انقلاب اسلامي دارد حل مي‌شود.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار