رييس جمهور با بيان اينكه عدالت بهترين فرصت براي توانمند شدن تک تک آحاد جامعه است، گفت: برقراري عدالت سخت‌ترين بخش اجراي ماموريت‌ حکومت‌هاست اما پافشاري بر عدالت به معناي پافشاري بر کرامت انسانها و ايجاد فرصت براي بزرگ شدن و توانمندي همه افراد جامعه است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح و آغاز عمليات احداث چند پروژه زيربنايي و خدماتي در ايلام با تاکيد بر اينکه بايد ايران را بسازيم، گفت: تاکيد بر ساختن ايران فقط به معناي آن نيست که بايد ايران را به لحاظ فيزيکي بسازيم بلکه معناي آن اين است که بايد يک جامعه متعالي و رشد يافته بسازيم، همان جامعه‌اي که پيامبران براي ساختن آن آمدند و انسان خلق شد تا چنين جامعه‌اي برپا نمايد.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه موضوع اصلي آفرينش، انسان است، اظهار داشت: خداوند انسان را عزيز و با کرامت خواسته و اگر بخواهيم جامعه‌اي سعادتمند بسازيم که در آن انديشه‌هاي متعالي مستقر شده باشد نيازمند برخورداري از انسانهاي توانمند هستيم؛ چرا که انسانهاي ناتوان نمي‌توانند نقش آفريني مثبت و سازنده‌اي در جامعه داشته‌ باشند.

احمدي‌نژاد تصريح کرد: اگر به جوامع سرمايه داري نگاه کنيم خواهيم ديد که انسانهاي اثرگذار در اين جوامع تعداد محدودي هستند و توده‌هاي مردم در اداره جوامع نقشي ندارند؛ به اروپا نگاه کنيد که مردم چگونه به ستوه آمده‌اند و هر روز به اين وضع اعتراض مي‌کنند اما چون انسانهاي قوي و توانمندي نيستند و ضعيف نگه داشته شده‌اند، نمي‌توانند کاري از پيش ببرند چرا که همه جايگاه‌هاي قدرت ، ثروت و ظرفيت‌ها در اختيار عده محدود و قليلي قرار دارد.

رييس‌جمهور افزود: حتي اگر همه جمعيت يکي از اين جوامع خواستار تغيير وضع موجود باشد اين خواسته محقق نمي‌شود، چرا که همه امکانات در اين جوامع در اختيار عده‌اي محدود قرار دارد و هر چه که آنها اراده کنند، همان مي‌شود. در جوامع کمونيستي نيز وضع به همين منوال و بلکه بدتر بود.

احمدي‌نژاد ادامه داد: تمام پيامبران مبعوث شدند تا انسانها را بالا کشيده و تک تک آنان را قوي کنند تا بتوانند روي پاي خود ايستاده و سرفراز باشند.

رييس‌جمهور گفت: نگاهي به جهان بيندازيد، قريب 7 ميليارد نفر جمعيت از وضع موجود ناراضي هستند اما عده‌اي محدود اداره جهان را در اختيار خود گرفته و ثروت همه ملت‌ها را چپاول مي‌کنند و کسي هم نمي‌تواند در مقابل آنها کاري از پيش ببرد.

احمدي‌نژاد تاکيد بر عدالت را ناشي از اين مساله دانست که عدالت بهترين فرصت براي توانمند شدن تک تک آحاد جامعه است و اظهار داشت: البته برقراري عدالت سخت‌ترين بخش اجراي ماموريت‌ حکومت‌هاست و همواره مقاومت در برابر آن بسيار زياد بوده است اما پافشاري بر عدالت به معناي پافشاري بر کرامت انسانها و ايجاد فرصت براي بزرگ شدن و توانمندي همه افراد جامعه است.

رييس‌جمهور با بيان اينکه پيامبر گرامي اسلام براي تک تک افراد جامعه دل مي‌سوزاند و براي رشد و تعالي آنها وقت مي گذاشت، تصريح کرد: اينکه بگوييم ما برنامه ريزي کلان مي کنيم و همه چيز درست مي شود، مطلب صحيحي نيست بلکه بايد براي همه افراد به اندازه خودشان وقت گذاشت چرا که تک تک افراد جامعه عزيز هستند و اگر کسي عزيز نبود ، ارزش خلق شدن نداشت، خلق نمي‌شد.

احمدي‌نژاد گفت: منظور از ساختن کشور، تلاش براي استقرار حيات طيبه، جامعه‌اي سعادتمند، سرشار از محبت، رفاه و امنيت خاطر است و جامعه‌اي به چنين جايگاه و سطحي مي‌رسد که در آن تک تک افراد و انسانها متعالي و بزرگ شوند.

رييس‌جمهور خاطرنشان کرد: سلسله پيامبران و صالحان در پي تحقق عدالت بوده‌اند و در مقابل، شياطين نيز هر کجا که نسيمي از عدالت وزيده در برابر آن بسيج شده‌اند چرا که اگر عدالت در جايي مستقر شود ديگر حرف آنها خريدار نخواهد داشت.

احمدي‌نژاد تاکيد کرد: عدالت زماني محقق خواهد شد که جامعه بشري به نقطه‌اي برسد که دست خود را در دست عدالت گستر آسماني بگذارد و آن روز، روز پاياني شياطين و روز نجات انسانهاست.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به افتتاح چند پروژه در سفر امروز خود به ايلام اشاره کرد و گفت: در سفر امروز سد «دويرج» افتتاح شده و عمليات ساخت سد «کنجال چم» نيز آغاز شد و همچنين تعدادي از واحدهاي مسکن مهر و يک ورزشگاه بسيار زيبا نيز در ايلام افتتاح شدند.

احمدي‌نژاد افزود: از آقاي عباسي وزير ورزش خواستم تا از ورزش استان ايلام حمايت بيشتري شود تا تيم‌هاي مختلف ايلام در سطح ملي بيش از پيش بدرخشند.

رييس‌جمهور به آغاز عمليات احداث خط آهن ايلام – اسلام آباد غرب اشاره کرد و اظهار داشت: اين آغاز يک کار بزرگ ، اثر گذار و تاريخي است که اميدوارم سريع‌تر در اختيار مردم قرار گيرد.

احمدي‌نژاد گفت: دولت در سال 85 لايحه ساماندهي حمل و نقل کشور را به مجلس ارائه کرد که در آن پيش بيني شده بود ساليانه 10 هزار ميليارد تومان براي توسعه راه آهن برون شهري و درون شهري به مراکز استانها و شهرهاي بالاي 100 هزار نفر اختصاص پيدا کند تا ظرف 5 سال تمام مراکز استان و شهرهاي بزرگ به راه آهن وصل شده و صاحب راه آهن شهري شوند و اگر تمرکز کافي به اين طرح معطوف شده بود در طي 5 سالي که در طرح پيش‌بيني شده بود سالي 2 هزار کيلومتر راه آهن برون و درون شهري ساخته شده بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار