مصرف مکمل ها در جامعه امروزی افزایش یافته اما باید دانست تجویز پزشک برای مصرف مکمل ها در دوران بارداری ضروری است و می تواند یکی از علل سقط جنین محسوب شود.

زهرا معینی متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: تبلیغات ماهواره ای، بروشورهای تبلیغاتی داروخانه ها زمینه ساز مصرف بیش از حد مکمل ها در افراد محسوب می شود.

وی اظهار داشت: هر چند مصرف مکمل های آهن اسید فولیک برای زنان در دوران بارداری توصیه می شود اما مصرف این مکمل ها بدون تجویز پزشک و آگاهی از دوز مصرفی نیز می تواند زمینه ساز عوارض متعدد شود.


معینی همچنین کرد: هنوز دلایل کافی برای تجویز مکمل های متفاوت برای مادر و جنین وجود ندارد و به دفعات نیز می دهد عوارض متعدد مصرف بی رویه مکمل ها در زنان بارداری بوده ایم.


وی گفت: به دلیل افزایش حجم خون مادر و نیاز جنین برای ساخت گلبول قرمز توسعه سلول های عصبی جنینی مصرف اسید نولیک در سه ماهه اول بارداری توصیه متخصصان زنان و زایمان است ،اما باید دانست تحقیقات نشان داده مصرف بی رویه مکمل ها در برخی مواقع می تواند اختلالات گوارشی و حتی  سقط جنین را نیز در پی داشته باشد./ع2
 

برچسب ها: دارو ، مکمل ، بارداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار