مسئول درالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی گفت: رنگ خدایی و صبغه الهی یک حرکت و قیام تضمین ماندگاری آن است و قیام عاشورا و حماسه حسینی این ویژگی را داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی با تبریک میلاد امام حسین(ع) اظهار داشت: حماسه حسینی که در کتاب لغت و هم در فرمایشات بزرگان داریم گاهی اوقات برای پیاده شدن یک حکم، اصول و یک برنامه‌ای جدا از تلاش‌های مستمر و گسترده به یک سری از خود گذشتگی‌ها احتیاج دارد تا آن هدفی که داریم محقق شود.

وی ادامه داد: حضرت اباعبدالله حسین(ع) با توجه به موقعیتی که در آن زمان پیش آمده بود و اسلام به شدت از هر طرف مورد هجوم قرار گرفته بود، برای خلق حماسه سیاسی پا به میدان گذاشت تا مردم را بیدار کند. چرا که آنچه که می‌تواند حواس جامعه و آحاد مردم را به یک مطلب مهم جمع کند خلق این حماسه است.

مسئول درالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص علت نام‌گذاری حماسه عاشورا بیان کرد: حماسه حضرت اباعبدالله در روز عاشورا بود که موجب شد مردم از خواب غفلت بیدار شوند و به دلیل اینکه این حماسه در روز عاشورا صورت گرفت به حماسه حسینی نامگذاری شد.

وی ادامه داد: سومین هدف بحث احیای امر به معروف و نهی از منکر است تا در جوامع اسلامی تذکر یک زمینه فراهم شود و طی آن جامعه از سمت عیب‌ها و نقص‌هایش به سمت کمال و پیشرفت راه پیدا کند./س

برچسب ها: قم ، قیام ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.