دولت آینده باید اختصاص بودجه در بخش آموزش به عموم مردم به ویژه پزشکان، ایجاد درمانگاه های سرپایی و مراکز تحقیقاتی برای کنترل دیابت را در برنامه کار خود قرار دهد.

اسدا... رجب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:در سال های  گذشته به دلیل بهبود وضعیت بهداشت و توجه دولت به واکسیناسیون در تمام مناطق کشور وجود بیماران مبتلا به بیماری های واگیر دارد به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از ابتلا به افراد به بیماری های غیر واگیر دار از جمله دیابت نیز به توجه بیشتری دارد افزود: در مورد بیماریها دیابت بهترین راه کنترل آموزش است، بنابراین باید در سطح وسیعی از جامعه  راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت را آموزش دهند.

همچنین پزشکان  کشور نیز باید برای تغییر دیدگاهشان نسبت به بیماری دیابت تحت آموزش قرار بگیرند و این مهم نیاز به نظارت بیشتری دارد.

رجب تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید بیشترین بودجه در بخش  بیماری های غیر واگیر دار را براي تاسیس درمانگاه های درمان سرپایی و ایجاد مراکز تحقیقاتی اختصاص دهد چرا که این بیماری درمان نداشته و به طور قطع نیاز به بستری کردن بیمار مبتلا به دیابت در بیمارستان ندارد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار