براساس تفاهم نامه ای که بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ودانشگاه عالی دفاع ملی به امضاء رسید، دو طرف متعهد شدند، کتابخانه جامع دیجیتال در زمینه های تخصصی و رویکردی حوزه علوم انسانی را راه اندازی کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، این تفاهم نامه با موضوع بهره گیری متقابل از منابع اطلاعاتی، ظرفیت ها و فرصت های پژوهشی، مطالعاتی و تخصصی و در 5 ماده، 19 بند و یک تبصره به امضای دکتر اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و "ابراهیم حسن بیگی" رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی رسید.
استفاده از توانایی هایی علمی و پژوهشی متقابل، همکاری در طراحی و اجرای مشترک کارگاه های آموزشی، برگزاری گردهمایی ها و همایش های علمی و پژوهشی مشترک، انتشار طرح های تحقیقاتی، نشست ها و سمینارهای انجام شده به شکل کتاب، همکاری در ارائه نسخه ای از پایگاه های اطلاعاتی و نرم افزارهای تولیدشده و همکاری در به اشتراک گذاردن منابع تولید شده انتشاراتی از جمله مفاد این تفاهم نامه است.
براساس این تفاهم نامه سازمان اسناد و کتابخانه ملی متعهد شد، در ارائه خدمات کتابخانه ای به منظور ایجاد کتابخانه و خدمات کتابداری و اطلاع رسانی استاندارد، عضویت دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه در کتابخانه ملی، صدور فهرست نویسی (فیپا) با اولویت برای انتشارات و شماره استاندارد بین المللی پیایندها(شاپا) برای نشریات دانشگاه، مبادله و اهدای کتاب، تشکیل دوره های تخصصی آموزش کتابداری به کارکنان دانشگاه، ارتقاء کیفی انتشارات دانشگاه و ویراستاری و هم چنین استانداردسازی کتابخانه مرکزی با دانشگاه عالی دفاع ملی همکاری کند.
هم چنین دانشگاه عالی دفاع ملی نیز متعهد شد در اجرای دوره های ویژه تخصصی تحصیلات تکمیلی که به صورت دوره های عالی راهبردی کوتاه مدت و بلند مدت برگزار می شود، ارائه نسخه ای از پایان نامه های غیرمحرمانه دانشگاه و واسپاری کتب و نشریات دانشگاه با سازمان همکاری کند. گفتنی است این تفاهم نامه به مدت 3 سال معتبر است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.