مديرعامل شركت آب منطقه اي تهران گفت : سد كوچري تاكنون 65 درصد پيشرفت داشته و پيشبيني مي شود تا پايان امسال به مرحله آبگيري برسد .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران خسرو ارتقايي مديرعامل شركت اب منطقه اي تهران در مراسم تقدير از تلاشگران و دست اندر كاران طرح هاي سياه بيشه و انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قم گفت : طرح قمرود يكي از پيچيده ترين طرح هاي كشور است كه انواع سازه هاي آبي از قبيل خط انتقال آب ، سد  و خطوط آبرساني در آن وجود دارد .

وي افزود : اين طرح آب 10 شهر بزرگ ايران و 100 روستا را تامين خواهد كرد .

ارتقايي با بيان اين كه طرح قمرود  آب شهر هاي خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، نیمور، دلیجان، سلفچگان، قم و پردیسان قم را تامين خواهد كرد اظهار داشت : اين طرح سالانه 181 ميليون متر مكعب آب را از سرشاخه هاي دز به قم منتقل مي كند .

وي تصريح كرد : در اجراي اين طرح بزرگ 4 سامانه جمع آوري آب ها از سرشاخه هاي دز ، انتقال آب به سد گلپايگان و كوچري ، ذخيره آب در سدها و ايجاد خطوط آبرساني تعبيه شده و انواع سازه هاي آبي را در خود جاي داده است .

مديرعامل آب منطقه اي تهران گفت : هم اكنون بخشي از طرح قمرود  افتتاح شده و كيفيت آب بسيار بهبود يافته است .

وي تصريح كرد : يكي از سازه هاي آبي در مسير اجراي اين طرح سد كوچري است كه تاكنون 65 درصد پيشرفت داشته و تا پايان امسال به مرحله آبگيري مي رسد .

وي ادامه داد : پيشرفت كلي فيزيكي طرح در حدود 94 درصد است .

ارتقايي با اشاره به اين كه در اجراي اين طرح ركورد هاي زيادي به ثبت رسيده است خاطرنشان كرد : بتن مورد استفاده در اين طرح به عنوان بتن برتر شناخته شده است و ركورد حفاري هزار متر در ماه نيز به ثبت رسيده است .
انتهاي پيام/

برچسب ها: قمرود ، انتقال ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار