سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان گفت: ۳۰۰ هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی در گلپایگان فعالیت دارند.

 مهدی نوبخت بمناسبت روز جهانی صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان افزود: این هنرمندان در ۴۰ كارگاه كوچك و بزرگ در سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر اشتغال دارند.
وی گفت: تاكنون برای این تعداد هنرمند كارت شناسایی صادر شده است و ۱۴۰ نفر از فعالان این عرصه هم زیر پوشش بیمه هنرمندان قرار گرفته اند.
نوبخت با بیان اینكه شهرستان گلپایگان از دیرباز مهد هنر و فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی بوده است، افزود: منبت، معرق، مشبك، پیكره تراشی، فرش بافی، سفالگری، آهنگری، مسگری، گیوه‌دوزی و شعربافی از جمله هنرهای دستی در این شهرستان است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان با اشاره به اینكه هنر منبت گلپایگان سابقه ای بیش از ۵۰۰ ساله دارد، افزود: در بهمن سال گذشته به همت این اداره و مساعدت اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هنر منبت گلپایگان كه شهرت جهانی دارد به ثبت آثار ملی رسید.
وی افزود: تاكنون نیز اثر منبت گل و مرغ استاد 'غلامرضا غدیری' هنرمند بنام گلپایگانی با شركت در جشنواره‌ای با عنوان نشان ملی و مرغوبیت در كشور موفق به كسب این نشان شده است.
نوبخت اظهار كرد: در اسفند سال گذشته نیز برای ترویج بیشتر صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان بازارچه صنایع دستی و سوغات در بوستان جنگلی گلپایگان به همت شهرداری این شهر راه اندازی شد و اكنون ۲۴ نفر از هنرمندان در رشته های مختلف صنایع دستی این شهرستان در این بازارچه اشتغال دارند.
به گفته وی اكنون بیش از یكهزار نفر از مردم گلپایگان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در رشته های مختلف صنایع دستی در این شهرستان اشتغال دارند.
سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری گلپایگان تصریح كرد: برای تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال حماسه سیاسی و اقتصادی، توسعه و ترویج بیشتر صنایع دستی این شهرستان كه در ایجاد اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی نقش دارد در دستور كار این اداره قرار دارد/س

برچسب ها: اصفهان ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.