معاون سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني‌ از شناسايي‌ 340 تن ذخيره‌ قطعي‌ طلا و حدود 1000 تن ذخيره‌ احتمالي‌ آن 1200 محدوده اميد‌بخش طلا در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ بهروز برنا امروز در نسشت‌ خبري‌ با بيان‌ اين‌ مطلب افزود: در کل دنيا‌ ‌110 کشور در امر توليد‌ طلا فعاليت‌ دارند و کل ذخاير‌ شناخته شده در جهان 50 هزار تن است.

وي‌ ادامه داد: در کشور ما نيز‌ 110 نشان معدني‌ است و کانفار‌ مشخص شده‌اند که به طلا منصوب مي‌شوند.

برنا تصريح‌ کرد: هم اکنون 1200 محدوده اميد‌بخش طلا در کل کشور مشخص شده 100 محدوده نيز‌ به  عنوان اولويت‌ براي‌ تکميل‌ اکتشافات در نظر گرفته شده است.

وي‌ با اشاره به شناسايي‌ 14 تهنه‌ طلا در کشور اظهار داشت: هم اکنون ذخاير‌ قطعي‌ طلاي‌ کشور به 340 تن رسيده‌ و پيش‌بيني مي‌شود ذخاير‌ احتمالي‌ اين‌ ماده در کشور 1000 تن باشد.

وي‌ ‌ادامه داد: هفته گذشته سه محدوده طلا از طريق‌ مزايده‌ به بخش خصوصي‌ واگذار شده که داراي‌ 17 تن ذخيره‌ قطعي‌ و 68 تن ذخيره‌ قطعي‌ و احتمالي‌ است.

وي‌ افزود: همچنين‌ يک‌ محدوده طلا نيز‌ با ذخيره‌ قطعي‌ 4 تن و ذخيره‌ احتمالي‌ 5/1 به تازگي‌ واگذار شده است.

معاون سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني‌ با اشاره به اينکه‌ 21 استان طلايي‌ در کشور وجود دارد گفت: 10 استان داراي‌ گواهي‌ کشف طلا هستند و با ورود معادن ساريگوني‌ و زرشوران‌ به چرخه توليد‌ ميزان‌ توليد‌ اين‌ ماده معدني‌ در کشور به 10 تن افزايش‌ خواهد يافت‌.
انتهاي پيام/
برچسب ها: ذخیره ، احتمالی ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار