رئيس‌ سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني‌ با اشاره به برنامه‌ريزي اين‌ سازمان براي‌ توليد‌ سالانه 5 تن در طلا در کشور تا پايان‌ برنامه 5 توسعه گفت: توسعه اکتشاف عناصر هايتک‌ و نادر از اولويت‌هاي سازمان به شمار مي‌رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي‌ باشگاه خبرنگاران ، محمدتقي‌ کره‌اي امروز در نشست خبري‌ اظهار داشت: کشور ايران‌ يک‌ درصد از کل خشکي‌هاي جهان را تشکيل‌ مي‌دهد و با توجه به اينکه‌ توليد‌ طلاي‌ دنيا‌ 2700‌ تن است ما بايد‌ سالانه 27 تن توليد‌ طلا داشته باشيم.

وي‌ ادامه داد: کشور ترکيه‌ طي‌ يک‌ برنامه‌ريزي 5 ساله ميزان‌ توليد‌ طلاي‌ خودت را از 3 تن به 15 تن رساند و کشور ما نيز‌ پتانسيل‌ افزايش‌ توليد‌ را دارد.

وي‌ با اشاره به اينکه‌ طي‌ برنامه پنجم توسعه بايد ميزان‌ توليد‌ طلا بايد‌ به 5 تن برسد ، تصريح‌ کرد : هم اکنون ذخيزه‌ ‌قطعي شناسايي‌ شده طلا که گواهي‌ کشف صادر شده دارند در کشور 340 تن است.

وي‌ اظهار داشت: طي‌ سالهاي‌ گذشته‌ اقتصاد کشور وابسته به درآمدهاي‌ نفتي‌ بوده و کمتر به بخش معدن و اکتشاف توجه شده اما طي‌ دو سال اخير‌ با توجه به اختصاص بودجه مناسب ،سرمايه‌گذاري‌هاي مطلوبي‌ در اين‌ بخش صورت گرفته است.

رئيس‌ سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني‌ با اشاره به اينکه‌ توسعه اکتشافات‌ در حوزه عناصر هايتک‌ و کمياب‌ از اولويت‌هاي سازمان است افزود: يکي‌ از مواد پر‌مصرف در صنايع‌ هايتک‌ ليتيوم‌ است که طي‌ سالهاي‌ اخير‌ فعاليت‌هاي مطلوبي‌ در حوزه اکتشاف و توليد‌ اين‌ ماده در سازمان زمين‌شناسي انجام گرفته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: رئیس ، سازمان ، زمین ، شناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار