معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت از شروع نمایشگاه های طرح ضیافت ۱۰ روز قبل از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: حدود ۳۰۰ نمایشگاه با حدود ۲۰ هزار غرفه در سراسرکشور برگزار خوهد شد و تاریخ پایان نمایشگاه با توجه به استقبال مردم مشخص می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ در مورد برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا تحت عنوان طرح ضیافت امسال پیش‌بینی شده و 300 نمایشگاه در قالب 15 تا 20 هزار غرفه در سراسر کشور تشکیل خواهد شد. همچنین،  بر اساس برنامه‌ریزی‌ای که انجام شده قرار است این نمایشگاه‌ها در مناطقی باشد که دسترسی مردم به آن راحت‌تر و امکانات رفاهی، حمل و نقل و مخابرات بیشتر باشد.
 
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه‌‌ها از ظرفیت استانها در حوزه میادین تره و بار نیز برای عرضه کالا استفاده شده است، گفت: کالا‌های اساسی که در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود همان کالا‌های ذخیره سازی شده است که به صورت گسترده وارد شبکه توزیع خواهد شد.همچنین سعی شده از کلیه امکانات تشکل‌های بخش خصوصی برای بهتر برگزار کردن نمایشگاه‌ ها بهره لازم برده شود.
 
معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت با اشاره به اینکه در این نمایشگاه از نهاد‌هایی چون پلیس، آتش‌نشانی، اورژانس، شهرداری‌ها، استانداری‌ها و تشکل‌های مختلف استفاده می شود، بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها علاوه بر کالا‌های اساسی مدنظر مردم و پر مصرف آنها، لبنیات، شیرینی‌ و زولبیا و بامیه و خرما نیز توسط انجمن های مربوطه آنها توزیع خواهد شد.
 
رادمرد با بیان اینکه نمایشگاه‌ها معمولاً 10 روز قبل از ماه مبارک رمضان شروع می‌شود، گفت: در استانها بر اساس نظر شورای کنترل استانها با هماهنگی استانداری می‌توانند این نمایشگاه‌ها را با توجه به موقعیت هر استان برگزار کنند. همچنین، تاریخ پایان این نمایشگاه‌ها نیز بر عهده استانها است زیرا برخی تقاضا داشتند که نمایشگاه در ماه مبارک رمضان نیز ادامه داشته باشد و بر همین اساس باتوجه به هماهنگی لازم بین نهاد‌های مربوطه می‌توانند تاریخ پایان نمایشگاه را اعلام کنند.
 
وی در مورد زمان پایان نمایشگاه طرح ضیافت در تهران نیز گفت: معمولا نمایشگاه‌ها 10 روزه است ولی در ماه رمضان امکان افزایش زمان حداکثر تا یک ماه وجود دارد، بنابراین در تهران نیز بنا به ضرورت و استقبال مردم از نمایشگاه، زمان نمایشگاه ممکن است افزایش پیدا کند. بر این اساس زمان پایانی نمایشگاه بازگذاشته شده است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار