معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید شرایطی را فراهم کرد که سرمایه های عظیم ملت را با بردن در قالب هنری جاودانه کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس یادواره هنری "طلوع خرداد" در مراسم اختتامیه این یادواره که عصر روزهجدهم خرداد در تالار وحدت برگزار شد، بیان کرد: یادواره هنری "طلوع خرداد" صرفا یک گرامیداشت برای اتفاقی که نیم قرن پیش رخ داده است، نیست. 
وی جامعه هنری کشور را حساس به رویدادهای مختلف انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید شرایطی را فراهم کرد که سرمایه های عظیم ملت را با بردن در قالب هنری جاودانه کرد و یادواره هنری "طلوع خرداد" به دنبال همین هدف بود. 
وی ادامه داد: یادواره مذکور به این منظور برگزار شد که ببینیم چه چیزی سرمایه های اجتماعی ما را تشکیل می دهد و آن منابع پرفیض چه ویژگی هایی داشت که با گذشت 50 سال،همچنان از آن برداشت می کنیم. 
شاه آبادی تصریح کرد: قیام15 خرداد، حرکتی ارزشمند مبتنی بر دین مداری بود که امام خمینی (ره) در سال 42 پایه گذاری کرد و امروز جامعه هنری ما برای تبیین این واقعیت و جلب توجه نسل جوان برای صیانت از آنها تلاش کند. 
رئیس یادواره هنری "طلوع خرداد" خاطرنشان کرد: این یادواره تلاش کرد در حوزه های صحنه ای، تئاتر خیابانی، خوشنویسی، عکس و سایر حوزه های هنری فعالیتی را آغاز کند تا از ظرفیت های هنری موجود برای تبیین این حرکت استفاده کند./ص
برچسب ها: هنری ، سرمایه ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار