كارشناسان براي كشف اين راز كه چرا بسياري از زنان با ديدن سوسك تا اين حد وحشت‌زده مي‌شوند و رفتاري شبيه به رويارويي با يك حمله تمام عيار و به دور از ضرب و شتم بروز مي‌دهند تحقيقاتی انجام داده اند که همچنان ادامه دارد.و به‌منظور پيدا‌كردن يك راه‌حل، تصميم به ريشه‌يابي اين واكنش گرفته‌اند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،آيا از آن دسته زناني هستيد كه با ديدن سوسك انگار مهيب‌ترين اتفاق برايشان رخ داده است و آنچنان جيغ مي‌كشيد كه نمي‌توان تصور كرد تمام اين قيل‌ و قال‌ها به خاطر ديدن يك حشره كوچك است كه با اين صداي جيغ‌تان بيشتر از شما ترسيده است؟ ترس زنان از سوسك موضوع تازه‌اي نيست اما اخيراً كارشناسان زواياي مربوط به اين نوع از ترس را مورد بررسي قرار داده‌اند.


ترس غيرمنطقي

برخي از محققان اين‌عكس‌العمل زنان را ناشي از دمدمي مزاج بودن آن‌ها مي‌دانند چرا كه حتي گاهي اوقات اين واكنش‌ها را در صورت ديدن حشرات ديگري از جمله عنكبوت، ملخ و... هم بروز مي‌دهند.

به‌عقيده آن‌ها زنان بايد به‌جاي اين عكس‌العمل‌هاي غيرمنطقي روي رفتار خود عميق‌تر فكر كنند چرا كه ترسيدن از موجود كوچكي مثل سوسك آن هم تا اين حد، ترسي غيرمنطقي است. از اين رو آنان بر اين باور هستند چنين ترسي به‌شدت كليشه‌اي بوده و آن‌ها را به اين نتيجه رسانده است كه دليل ترسيدن زنان حتي در مواقعي كه به‌طور اتفاقي با شاخه درخت برخورد مي‌كنند نيز از همين ترس‌هاي غيرمنطقي نشأت مي‌گيرد.

از سويي به نظر مي‌رسد اين نوع ترس منحصر به زنان است و كمتر مردي را مي‌توان ديد كه از موجودي به اين كوچكي تا اين حد بترسد، البته بچه‌ها نيز نه تنها از سوسك نمي‌ترسند بلكه گاهي اوقات به آنها علاقه ‌نشان مي‌دهند و از ترساندن ديگران به وسيله سوسك خوشحال مي‌شوند.همين دلايل است كه باعث مي‌شود ترس از سوسك يك نوع ترس غيرمنطقي عنوان شود.

فاجعه‌اي بي‌معني

تحقيق كارشناسان براي كشف اين راز كه چرا بسياري از زنان با ديدن سوسك تا اين حد وحشت‌زده مي‌شوند و رفتاري شبيه به رويارويي با يك حمله تمام عيار و به دور از ضرب و شتم بروز مي‌دهند همچنان ادامه دارد. محققان به‌منظور پيدا‌كردن يك راه‌حل، تصميم به ريشه‌يابي اين واكنش گرفته‌اند.

در آغاز اين رويارويي، زنان جيغي با صداي بلند مي‌كشند كه تا مرز پارگي پرده‌گوش و رسيدن به نقطه ناشنوايي پيش مي‌رود. هنگامي كه اين اتفاق مي‌افتد، صادقانه بايد گفت اطرافيان، آن‌ها را در حال مقابله با يك ببر بنگال يا حضور در آستانه سقوط و مرگ تصور مي‌كنند.

پس از اين مرحله و فرياد براي كمك خواستن، سراسيمه بالاترين نقطه را مثل بالاي يك ميز انتخاب مي‌كنند، سپس چشمان خود را كاملاً باز كرده و بدن خود را در يك موقعيت دفاعي قرار مي‌دهند و همچنان به فرياد كشيدن ادامه مي‌دهند، حتي ممكن است اقدام به پرتاب كردن اشيا كنند.

واكنش‌ها و راه‌حل


با اين حال براي غلبه بر اين نوع ترس مانند هر ترس ديگري بايد با آن روبه‌رو شويد. اجتناب از اين رويارويي نه تنها مشكل را حل نخواهد كرد بلكه براي هميشه باقي خواهد ماند و هر لحظه ممكن است آرامش خاطر شما را برهم زند، بنابراين اگر از كشتن آن دچار انزجار مي‌شويد مي‌توانيد برداشتن آن به وسيله يك شيء ديگر و پرتاب كردنش بيرون از منزل را امتحان كنيد و مطمئن باشيد حتي اگر يك‌بار اين كار را انجام دهيد متوجه ترس بي‌پايه و اساس‌تان خواهيد شد. /ایران
برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، زنان ، سوسک ، ترس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۲۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
سوسک وحشتناک ترین موجود جهانه و شما همه تون انسانید و کاملا حق دارید بترسید خیلیم منطقیه
Iran (Islamic Republic of)
ژ
۰۰:۳۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
نصف شبی داشتم میرفتم دستشویی دوتا سوسک دیدم موفق شدم یکیشون بزنم ولی اون یکیش فرار کرد الانم که دارم اینو می‌نویسم از ترس اونی که قرار کرده خوابم نمیبره
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۰۰:۰۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دوساعت مقدمه چینی کردید اخرش میگید باید با ترستون روبرو شید و سوسک رو بکشید.. چه خوب، نمیدونستم! حالا راهش پیدا شد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
سلام. ببخشید. یه سوال دارم. بچه رو با سوسک ترسونده حالا احساس می‌کنه تو لباسش باید چیکار کرد
Iran (Islamic Republic of)
گلسا
۲۲:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
من واقعا میترسم اسمش بیاد جیغ منم درمیاد????
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۶:۴۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
آقایی که گفتی در دو سالگی از سوسک نمی ترسیدی و خیلی هم شجاع بودی!! این ربطی به شجاعت نداره اگر مار و هر موجود خطرناک دیگه ای هم بود نمی ترسیدی چون در اون سن اصلا بچه نمی فهمه که این چیز چیه و میشه ازش ترسید یا اساسا خطرناکه و باید ازش دوری کرد.
Germany
ونداد
۲۳:۱۲ ۱۱ تير ۱۴۰۱
من به عنوان یه مرد، از اول از سوسک نمیترسیدم؛ یعنی در حدی که دو سالم بود نه تها یکیشون رو برداشته بودم، بلکه میخواستم بخورمش؛ یعنی یه چیزی اون ور شجاعت؛ ولی مادرم انقدر در موقعیتهای مختلف در برخورد با این موجود جیغ زد و فرار کرد که الان با ۴۰ سال سن ازشون میترسم؛ البته با اون پاهای خاردار و قیافه شون، واقعا ناخوشایندن؛ ولی نمیکشمشون و با یه روزنامه برشون میدارم میندازم بیرون، ولی بازهم ناخودآکاه میترسم و از این ترس هم شرمسارم، چون نه نیش داره و نه گاز میگیره؛ باشد که در آینده انقدر شجاع شوم که با دست غیرمسلح بگیرم بندازمشون بیرون؛ آمین ) و امیدوارم اونقد نباش که بعدش از بیرون برن خونه همسایه ها و اونجا به قتل برسن و مهربانی من بی نتیجه بمونه :)
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۰:۲۴ ۱۰ تير ۱۴۰۱
من فقط از سوسک تو دستشویی وقتی رو دیوار یا سقفه میترسم با بقیه اش کنار میام
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۳:۰۶ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
ترس از سوسک زن و مرد نداره
Iran (Islamic Republic of)
فریبا
۲۱:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
اگه سوسک اونهمه پا نداشت کمتر ترس داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تازه یکی اومد تو خونمون دارم میمیرم از ترس سوسک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۳ دی ۱۴۰۰
واقعا که جایزه نوبل باید بگیری با این راه حلت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
من مارمولک میگیرم قورباغه ملخ آخوندک ولی سوسک شرمنده دست خودم نیست از جسدشون نمیترسم اصلا تز زنده شون میترسم چون صاف میان طرفت
Iran (Islamic Republic of)
آنسه
۰۷:۰۶ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
هوووف بچه ها من امروز هم پام رفت روی یه سوسک ...کاش میشد پام رو پرت بدم دیگه چون دیگه این پا بدرد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
آنسه
۱۱:۳۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
الان که دارم این پیامو مینویسم .زیر بالشتم یه سوسک مرده پیدا کردم.که دست و پاش هم کنده شده ...فک کنم موقع خواب که بالشتو جابجا کردم.سوسکه دست و پاش کنده شده و مرده .دارم از ترس سکته میکنم .
نکنه دیشب سوسک رفته باشه رو صورتم .
و هزار سوال دیگه.....
هوووف خدایاااااااا....
باور کنید من از ببر پنگال نمیترسم اما از سوسک میترسم.
الانم همش احساس میکنم سوسک کنارمه یا رو بدنمه
Iran (Islamic Republic of)
فافا
۱۱:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۱۴:۳۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
من از حشرات نمیترسم فقط میترسم بیان رو که اد هم میان
Iran (Islamic Republic of)
غزل
۱۴:۲۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
وقتی میترسیم چجوری بره رو اشیاء برش داریم؟!
Iran (Islamic Republic of)
حانی
۰۶:۴۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
با اینکه من هم میترسم اما دلم نمیاد بکشم. به هر حال فقط ظاهرش برام ناپسنده و کثیفیش ولی شاید از خیلی از آدمها بیگناه تر و مظلوم تر باشه و باور کنید حتی تمیزتر. میخوام بگم اگه هم این بندگان رو میکشید لطفا حواستون باشه زود و سریع بمیره و رنج نکشه. خیلی دلم میخواست نترسم و با احترام به بیرون راهیش کنم. دست کم مثل پشه نیش نمیزنه.
Iran (Islamic Republic of)
فرحناز
۰۳:۰۹ ۱۸ تير ۱۴۰۰
من خانومم و نامزدمم از سوسک چندشش میشه و حتی اگه جایی قرار بگیره که مثلا سوسک زیاد باشه شب همش میپره از خواب. منم از سوسک متنفرم چون موجودات زشت و کثیفی هستند یه راست از دستشویی میاد بیرون و رو‌کل زندگیت راه میره یبار خواب بودم اومد روی صورتم از خواب پریدم لامپو روشن کردم دیدم رو بالشته اخه مرگشون چیه که انقد آزار میدن ماهارو.قبلا فقط خواهش و تمنا میکردم کمک کنه یکی بکشه جدیدا یه کم افکن میزنم بهش گیج ک شد یه دمپایی میذارم روش تا به درک واصل شه
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۹:۲۹ ۰۴ تير ۱۴۰۰
واقعا مردو زن نداره مرد بزرگم از این سوسکا میترسه خیلی وحشت ناکه واقعا همه میترسن
Iran (Islamic Republic of)
mania
۰۱:۴۶ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
اخـه میدونی چیه دقیقا میاد زیر پات ، پرواز میکنه سمتت اخه چرااا
Iran (Islamic Republic of)
Aryan
۲۲:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
چرا داخل متن به شکل ویژه ای به زنان اشاره شده؟ مگه فقط خانم ها از سوسک میترسن؟ چرا تبعیض قائل میشین،من پسرم ولی از سوسک میترسم،زن و مرد نداره که
Iran (Islamic Republic of)
آزاده
۱۷:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام برای پیشگیری همه جای خونه گچ سوسکش برید رویایی با مردش خیلی راحت تره .ولی به هرحال اگه زنده دیدید ابتدا با دمپایی ولی در دسترس نبود با اسپری سوسک کش بکشیدش اگه کسی نبود برش داره و مجبور شدید خودتون اینکارو بکنید دستکش بپوشید و از کاغذ یا روزنامه دستمال کاغذی چندلایه استفاده نکنید و اصلا موقعه برداشتن بهش نگاه کنید اینطوری راحت ترش برش میدارید .من تا الان سه بار با این روش جسدش را برداشتم که گام خیلی بلندیه برای من که دومتری جسدش هم نزدیک نمی شدم .و اینترنت سرچ کنم آشنایی با آناتومی بدن این حشرات تحملشون رو راحت تر میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
فقط به خاطر چندشی ازش میترسم من از ملخ نمیترسم چون حشره تمیزی هست ولی از سوسک پرپر میشم
Iran (Islamic Republic of)
بنده
۰۱:۱۹ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
عامووو من مث چیییی از سوسک میترسم ینی میبنماااا جیغ نمیکشم اصلا لال میشم فقط میدوعممممم ب هر سوووو اگر چیزیم دم دس باشه پرت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۹
مگه میشه با شیئی برداشتش اخه
غیرممکنه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی امیری
۲۳:۵۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
من هم خلیی از سوسک میترسم اگه ببینم وحشت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی امیری
۰۰:۱۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۹
من هم خیلی از سوسک وحشت دارم چون همین الان یک سوسک خیلی بزرگ در تولیدی کار می کنم دیدم وحشت کرد م خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ودادی
۱۸:۳۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
من فوق العاده میترسم چند وقتیه خونمون پر از سوسک ریز شده من کوچیکم نمیتونم این همه ترشس را تحمل کنم که دارند بزرگ میشن من حیوان هخانگی هم دارم بگید به جز ریختن سم برای دفع سوسک ها چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۴۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
من قلبم تیر میکشه از ترس
Iran (Islamic Republic of)
مهین
۱۳:۳۶ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
خدایی خیلی راهنمایی شدم اصلا یجوری که نگووو
Iran (Islamic Republic of)
AAA
۰۰:۴۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
هرکسی بهتون گفت برای غلبه برترس ازمثلاسوسک همون لحظه بروتودلش ×معلومه درکی دراین باره نداره.شماواسه این که برترستون غلبه کنید باید بریدتودلش اما مرحله به مرحله.بخوای همون لحظه بری دست بندازی گردن مثلاسوسک!خب همون که ببینیش جازدی وواقعاعاقلانه نیستش.یکم به خودتون زمان بدیدوبراش وقت بذارید.شماتو 5دقیقه نمیتونی بدون اسیب به خودت براین ترس غلبه کنی.هرباریکم بیشتربه سوژه نزدیک تربشید وتجهیزات لازم روبرای خودتون اعم ازدمپایی ولباس بسته{خدایی ناکرده نپره تولبارتون سکته پی درپی بزنید}وهرچیزی که بهتون ارامش میده روفراهم کنید.دربرخورداول واولین رویارویی باسوژه زهره ترک ×سعی کنید اقدام به پرتاب پدافندهای هوابه زمینتون نکنید!سعی کنیدهربارفاصله تون روکم ترکنید ووقتی حس کردین خیلی نزدیک شدین برگردین.هربار بیشترپیشروی کنید .اگه سوژه قابل مشاهده باشه و خودشومخفی نکرده باشه به نفع خودتونه.همینطوری که ذهنتون بیشتردرگیرش بشه خودتون شاهدش میشید که در طی این پروسه ترستون واقعاکم تر وکم ترمیشه.برای مواجهه های بعدی مشتاق ترمیشید.کاملاتضمینی.برگرفته از یک ذهن خسته=}به خودتون زمان بدید واجازه بدید ازریشه درک وحلش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۰۱:۰۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
من خیلی میترسم موقع رانندگی تو ماشین باشه
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۲۰:۳۰ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
این چ مطلب مزخرفی بود .
من که ترسم نریخت.
آقا من خیلی از سوسک می ترسم بیشتر از اونی که فکرشو کنید من سوسک ببینم درجا سکته رو زدم
Iran (Islamic Republic of)
ودادی
۱۸:۳۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
دقیقا شما از من بزرگترید من 12 ساله چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۳۷ ۳۰ تير ۱۳۹۹
بابا یزرس ولی وقتی میبینیش کل بدنت به خارش میوفته و حس میکنه داره رو بدنت راه میره من وقتی میبینمش و میکشمش تا دو ساعت خودزنی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۷ تير ۱۳۹۹
مطلب خیلی بیخودی بود. وقتی آدم از این جور جونورا میترسه و چندشش میشه بره چه جوری باهاشون روبرو بشه یکم درکم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۲:۴۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
خیلی ممنون که عکسش رو نذاشتید لااقل
من خیلی ازش میتریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
خلاصه متن برای کسانی که وقت کافی ندارند:
*ترس از حشرات و راه حل مقابله با آن*
۱)حشرات ترس ندارند لطفا نترسید
۲)چیزی به اسم ترس از حشرات در مردان وجود ندارد(!)
۳)این ترس غیر منطقی،غیر عقلی، کلیشه ای، بی پایه و بی اساس است
۴)تنها ترسی حقیقی است که سرانجام باعث مرگ طرف شود!
۵)خانوم ها از حشرات مضرتر هستند و عمدتا باعث پارگی پرده گوش و فعال سازی بیش از حد حالت دفاعی وسمپاتیک در خود و اطرافیان میشوند
ـ راه حل مقابله با این ترس : پرتاب دمپایی را امتحان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
همین حالا به خاطر دیدن یه ملخ که پرید تو اتاقم و بابام سعی کرد برای از بین بردن ترسم اونو نزدیکم کنه گریم گرفت، اومدم اینجا تا ببینم واقعا دلیل و راه کار این ترس چیه؟
همه منو به عنوان یکی از شجاع ترین دخترا میشناسن که حتی بعضاً بیشتر از پسرا ولی اونوقت ببین کجا کم آوردم
هر چند مطلب هیچ فایده ای برام نداشت ولی حداقل یکم خندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
آقا من ترسم نریخت
Iran (Islamic Republic of)
عطیه
۲۰:۰۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
حرفاتون درست اما من تا حدی میترسم که حد نداره گاهی وقتا سعی کردم بکشم و به خودم گفتم یه موجوده کوچیکه ترس نداره اما از کشتنش هم میترسم و دست خودم نیس.
Iran (Islamic Republic of)
لعیا
۰۱:۵۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
چجوری میشه سوسکو از خودمون دور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
یه ملخ تو اتاقم دیدم که نمیدونم کجا رفت، دیگه تا صزح لامپ روشن میمونه و نمیتونم بخوابم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
من فقط از سوسک نمی‌ترسم بلکه از همه ی حشرات میترسم و الان هم یک پشه توی اتاق خوابمه و از ترس حشرا نمیتونم برم بخوابم
Canada
ناشناس
۰۴:۲۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تنها دلخوشیم این بود که از تخت بالا نمیادک که حالام که یکم منطقی فکر میکنم میبینم چرا نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
وای من از سوسک خیلی میترسم خونمون پر از سوسکه نمیدونم چیکار کنم همین الان یکیشون اومد پرواز کرد تو اتاقم میخاستم سکته کنم نمیدونم چطوری باید باهاش کنار بیام
Iran (Islamic Republic of)
ودادی
۱۸:۴۴ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
بله لطفا یکی توضیح بده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۳۳ ۰۲ دی ۱۳۹۸
من مردم و ترسم از سوسک هروقت یادم میاد کلی ناراحتم میکنه و میبردم تو فکر. ترس مرد و زن نداره.
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۰۰:۳۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
بله‌درسته،هرکسی‌از‌یکچیز‌فوبیا‌یا‌همون‌ترس‌داره‌
منم‌از‌حشرات‌خوصوصا‌ملخ‌و‌سوسک‌و‌مارمولک‌و..
میترسم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
اقا من ب حوی میترسم‌ک نا مرز سکسته میرم خدا کمکم‌کنه فقط خدارو صدا میکنم
Iran (Islamic Republic of)
شوشو
۱۹:۱۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
سلام من کلی رو خودمم کار کردم این سوسکای چوب رو با اسپری در درجه اول و گاهی با مگس کش که البته همیشه موفقیت آمیز نبوده بکشم. الان از اون گنده ها زیر پردست خداروشکر تکون نمیخوره کسی هم نیست کمک کنه اسپری بزنیم پرتش کنیم بیرون.
خودم سر از منطق خودم در نمیارم چقدر ترس مزخرفه! همش تو فکرم که ی حرکتی بزنم ولی همچنان میترسم. و ... خسته شدم از این همه فشار اومدم ببینم تو نت چه راهکاری هست....
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۲۳:۳۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
تو خونه تنهام الان. یه سوسک اومده تو آشپزخونه مون، از ترس اومدم تو حموم. دست ووپامو گم کردم. نمیدونم چی کار باید کنم.
Iran (Islamic Republic of)
آرشیدا
۰۰:۵۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
الان تقریبا ساعت یک صبح است. یه لحظه حواسم نبود بدون احتیاط رفتم مطالب پایین تر رو بخوانم که یه دفعه عکس یه سوسک دیدم. آنچنان جیغی کشیدم که همه بیدار شدن.
Iran (Islamic Republic of)
آرشیدا
۰۰:۴۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
همین الان من یه سوسک دیدم که تا حد مردن پیش رفتم. تصمیم گرفتم بیام تو اینترنت در مورد ترس از سوسک سرچ کنم. باور نمی کنین گوشیم رو با ترس تو دستم گرفتم و چشمم رو بستم و با کلی وحشت چشمام رو باز کردم.
Iran (Islamic Republic of)
آرشیدا
۰۰:۴۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
من از خود سوسک، از جسدش و از عکسش هم میترسم. من یه بار یه سوسک روی یه دمپایی دیدم، باور نمی کنین تا هفت هشت ماه از اون دمپایی میترسیدم. یعنی اگه یه سوسکی رو یه جایی ببینم تا چند ماه از اون مکان میترسم. برای اینکه ترسم بریزه حاضر نیستم حتی یه لحظه به عکسش نگاه کنم. جالب اینجاست من اصلا از تنهایی و تاریکی نمی ترسم. وقتی که تو خانه تنهام تنها وحشتم از اینه که اگه سوسک بیاد چکار کنم. یعنی اگه دزد بیاد نمیترسم ولی اگه سوسک ببینم از ترس میمیرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۱ تير ۱۳۹۸
من صبح یکیشو پشت و رو شده دیدم هنوزم هنگم احساس میکنم همه جا سوسک درکمینه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۷ ۲۰ تير ۱۳۹۸
من خیلی از سوسک می ترسم ۱۰ سالم واین راه باز هم از سوسک می ترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
این ترس مرد و زن نداره که ترس ترسه من خودم مردم و فوبیای به سوسک دارم
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۰۱:۱۲ ۰۱ تير ۱۳۹۸
من اگ ببینم گریم میوفته
Iran (Islamic Republic of)
Mina
۱۳:۱۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
من اصلا دست خودم نیست سوسک ک میبینما انقدر میترسم ک تا نزدیکای سکته پیش میرم و واقعا نمیتونم با این ترس کنار بیام ی راه حل مناسب ارایه بدین ://
Iran (Islamic Republic of)
Mina
۱۳:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
من واقعا
Iran (Islamic Republic of)
Mrfire
۰۰:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام به نظر من این ترس از محیط به انسان وارد شده و ترس مادر زادی نیست!! چون وقتی مغز شما میبینه که دیگران از سوسک و حیوانات دیگر میترسند شما هم میترسید ولی اگر از اول به بچه یاد بدید این حیوانات ترس ندارند اونها هم دیگر نمیترسند.
باتشکر حمید اقایی با فوق لیسانس روانشناسی
Iran (Islamic Republic of)
مانا
۱۵:۰۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
من وقتی سوسک میبینم واقعا میترسم.. با حشره کش میفتم به جونش وقتی گیج شدو از دنیا رفت، چشمامو میبندم با خاک انداز میندازمش بیرون..واقعا چندشه
Iran (Islamic Republic of)
کسری
۲۲:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
من میترسم ولی از امروز میخوام بگم کع دیگع نمیترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
منم خیلی می ترسم دیشب یکی روم نشسته بود
Iran (Islamic Republic of)
nani
۰۷:۵۳ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
منم فوبیای حشرات دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
این عذاب اورترین بخش زنگی منه واقعا نمیتونم به ترسم غلبه کنم چون یه سوسک دیدم وسط مسافرت رفتم تو ماشین بخوابم یه راه خوب معرفی کنید پلیز
United States of America
محیا
۱۱:۱۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
من از سوسک نمیترسم، و تو خانواده به "شکارچی سوسک" معروفم :|
ولی داداشم خیلی از سوسک میترسه، با اینکه ازم بزرگ تره، بازم من باید برم آقا سوسکه رو بکشم^-^
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۲۶ تير ۱۳۹۷
وای منم میترسم دیشب توخواب یکیشون زیرم میلولیدازترس پریدم و باهزارترس کشتمش وجسدشوانداختم بیرون
United States of America
ناشناس
۰۳:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۷
سلام. ولی من از بچگی میترسم. از 10 یا 12 سالگی.
درس میخوندم میپرید رو دفترم. کفش میپوشیدم از کفشم میپرید بیرون و همینها برای من شد ترس موندگار از فقط و فقط سوسک.
ملخ و مارمولک و . با دست میگیرم اما سوسک بالدار فاضلاب
Iran (Islamic Republic of)
طیبه
۱۶:۵۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
ادامه نظر قبلی

شوهرم که اومد خونه رفتم عکس سوسک ها رو بهش نشون دادم ، اونم خیلییی تعجب کرد که دارم راحت اینکارو میکنم ....

و بعد از اون دو بار دیگه هم فرداش و پس فرداش اینکارو کردم تا عادت کنم....

از اون موقع تا حالا خوشبحتانه هنوز سوسکی ندیدم که ببینم چه عکس العملی دارم ولی همین الان که جریان سوسک یادم اومد رفتم دوباره عکس سوسک رو زدم و دیدم خداروشکر دارم راحت عکس هارو بدون ذره ای ترس میبینم و مطمئنم اگه سوسک واقعی ببینم دیگه عکس العملم مثل قبل نیست ، بدم میاد که لمسش کنم ولی حداقل میتونم با دمپایی بیفتم دنبالش
Iran (Islamic Republic of)
طیبه
۲۰:۵۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
اگه میخواهید از سوسک نترسید تا آخر بخونید : تجربه ی خودمه

سلام دوستان ، من از همیشه از سوسک میترسیدم ولی چند سالی هست که خیلییی وحشتناک میترسم، یه بار شوهرم سوسک رو کشته بود و فقط یک تیکه ی کوچیک از بال سوسک هنوز روی فرش افتاده بود و من با دیدن اون هم وحشت میکردم و جرأت نداشتم خودم جمعش کنم !!!
پنج ماه پیش هم دختر جاریم که پنج سالشه، فقط با مداد یک بیضی و دو شاخ روی کاغذ کشیده بود و من چون نمیدونستم چیه داشتم به کاغذش نگاه میکردم ولی تا گفت مثلا سوسک کشیده کلی ترسیدم و جیغ زدم!

خلاصه چند ماه پیش دیدم دیگه من واقعا فوبیا ی سوسک دارم و قبلا از اینکه اتفاقی برام بیفته باید یه کاری بکنم ، چون واقعا خطرناکه ، مثلا اگه یکدفعه ای سوسک ببینم بدون اینکه ببینم پشت سرم چیه فرار میکنم ، ممکنه سُر بخورم بیفتم و یا چیز نوک تیزی کسی پشت سر من دستش باشه و ....

بعد حس کردم چون من همیشه میگم " من در حد مرگ از سوسک میترسم و .... " این تلقین داره باعث میشه من باز بیشتر بترسم حتی توی خواب هام اذیتم میکنه

همون روز که تصمیم‌گرفتم یه فکری به حال خودم بکنم ، چندین بار ، تاکید میکنم چندین بار به خودم گفتم من از سوسک نمیترسم و زور من از سوسک بیشتره پس چرا بترسم ؟ و بلافاصله توی موبایلم رفتم توی اینترت عکس سوسک رو سرچ کردم ، البته اول کمی موبایل رو از خودم دور کردم که یدفعه سکته نکنم ، بعد آروم رفتم موبایل رو برداشتم و عکس های سوسک رو یکی یکی ورق زدم و با این که کمی میترسیدم ولی خودم هم باورم نمیشد دارم اینکارو میکنم ، بعد همینطور روی عکس سوسک ها ضربه میزدم که من دیگه از این به بعد راحت تو رو میکُشم!
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۰:۲۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
من ازسوسک میترسیدم یک روزپدرم سوسک راگرفت توی کف دستم گذاشت ترسم ریخت الان خودم بادست سوسک میگرم شما هم امتحان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ماندانا
۱۹:۴۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
من بیچاره از ترس این موجود دارم کارمو از دست میدم
Iran (Islamic Republic of)
سما
۲۳:۲۴ ۰۷ دی ۱۳۹۶
منم سوسک ببینم غش میکنم خیلی حالم بد میشه
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۱۷:۴۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
به نظرم این مطلب فقط داشت توهین میکرد به ما خانما. به جای اینکه بگه چطور با ترسمون مقابله کنیم همش گفته جیغ میزنن و گوشمون رو کر کردن برا یه چیز الکی. والا الکی نیست من از ترس دیشب نزاشتم هیشکی بخوابه الانم عذاب وجدان گرفتم... خب ادم دست خودش نیست که. بعضی مواقع نمیترسم اصلا ولی گاهی ننیدونم چرا انقدر شدید میشه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۵۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
خ میترسم
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۰۲:۱۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
خدا لعنت کنه همشون. نمیشه اصن با این ترس روبرو شد. جون من یک روش دیگه بگید. بگید چیا اختراع شده که نیان خونمون. آرامش از زندگیم رفته بخاطره این جونوره مزخرف.
Iran (Islamic Republic of)
سادات
۰۴:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
من واقعا اونقدر که از سوسک میترسم وقتی ببینم خیلی می ترسم و تا ۱ ماه یا بیشتر با ترس و لرز می خوابم
Iran (Islamic Republic of)
مهشید
۱۶:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۶
من از سوسک چندشم نمیشه بلکه واقعا هم ازش میترسم
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۰۲:۰۲ ۱۶ تير ۱۳۹۶
راستش من اصلا متوجه نيستم.براي كسي مثل من كه به نترس بودن ميشناسن مايه خجالته كه به تازگي از سوسك ميترسم.قبلا خودم از اشخاصي بودم كه با دست سوسك ميگرفتن اما نميدونم چي شده كه انقدر ترسم زياد شده.امروز يكيشون پر زد اومد روي پام.ميتونم بگم تا حالا جيغ خودمو نشنيده بودم.خيلي ناراحت شدم.شايد يكيش رو نگه دارم بلكه ترسم بريزه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
چشم تون کردن مردم خوب دیگه همه تورو به نترس بودن میشناسنت
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۰۲:۰۲ ۱۶ تير ۱۳۹۶
راستش من اصلا متوجه نيستم.براي كسي مثل من كه به نترس بودن ميشناسن مايه خجالته كه به تازگي از سوسك ميترسم.قبلا خودم از اشخاصي بودم كه با دست سوسك ميگرفتن اما نميدونم چي شده كه انقدر ترسم زياد شده.امروز يكيشون پر زد اومد روي پام.ميتونم بگم تا حالا جيغ خودمو نشنيده بودم.خيلي ناراحت شدم.شايد يكيش رو نگه دارم بلكه ترسم بريزه.
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۰۲:۰۲ ۱۶ تير ۱۳۹۶
راستش من اصلا متوجه نيستم.براي كسي مثل من كه به نترس بودن ميشناسن مايه خجالته كه به تازگي از سوسك ميترسم.قبلا خودم از اشخاصي بودم كه با دست سوسك ميگرفتن اما نميدونم چي شده كه انقدر ترسم زياد شده.امروز يكيشون پر زد اومد روي پام.ميتونم بگم تا حالا جيغ خودمو نشنيده بودم.خيلي ناراحت شدم.شايد يكيش رو نگه دارم بلكه ترسم بريزه.
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۰۲:۰۲ ۱۶ تير ۱۳۹۶
راستش من اصلا متوجه نيستم.براي كسي مثل من كه به نترس بودن ميشناسن مايه خجالته كه به تازگي از سوسك ميترسم.قبلا خودم از اشخاصي بودم كه با دست سوسك ميگرفتن اما نميدونم چي شده كه انقدر ترسم زياد شده.امروز يكيشون پر زد اومد روي پام.ميتونم بگم تا حالا جيغ خودمو نشنيده بودم.خيلي ناراحت شدم.شايد يكيش رو نگه دارم بلكه ترسم بريزه.
Iran (Islamic Republic of)
آوا
۰۲:۰۲ ۱۶ تير ۱۳۹۶
راستش من اصلا متوجه نيستم.براي كسي مثل من كه به نترس بودن ميشناسن مايه خجالته كه به تازگي از سوسك ميترسم.قبلا خودم از اشخاصي بودم كه با دست سوسك ميگرفتن اما نميدونم چي شده كه انقدر ترسم زياد شده.امروز يكيشون پر زد اومد روي پام.ميتونم بگم تا حالا جيغ خودمو نشنيده بودم.خيلي ناراحت شدم.شايد يكيش رو نگه دارم بلكه ترسم بريزه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۱۴ تير ۱۳۹۶
من عکس سوسک رو هم ببینم میترسم امشب داشتم مسواک میزدم یکی مثل زامبی پرید پشتم . برای ده دقیقه کاملا عقلم رو از دست دادم الان دنبال چاره ام چطور این ترس رو از بین ببرم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۲۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
من فوبیا دارم ازسوسک
از جسدشم میترسم چه برسه به زنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۵ دی ۱۳۹۵
وای وای سوسک وحشتناکه چون خیلی چندش آور است
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۰:۰۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
بابا منم از سوسک می ترسم مرد و زن نداره که
Iran (Islamic Republic of)
دیانا
۲۰:۵۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
تا حالا فکر کردین که چطور یک زن تو 20 سال اول زندگیش از سوسک نمیترسیده ولی یهویی بعد یک اتفاق از سوسک وحشت داره؟؟؟فک نمیکنم ربطی به ترس کلیشه ای داشته باشه.
آخرین اخبار