جمعی از دانش‌آموختگان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای، حمایت خود را از کاندیداتوری "علي‌اکبر ولایتی" در انتخابات رياست‌جمهوري اعلام کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جمعی از دانش‌آموختگان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای، حمایت خود را از کاندیداتوری "علي اکبر ولایتی" در انتخابات رياست‌جمهوري اعلام کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

فرمانروایی، میدان مسابقه مردان است. امام علی(ع)

كسانى كه در خودشان اين توانايى و همّت را مى‌يابند كه بتوانند در آن موقعيت قرار گيرند، بايد بروند و خودشان را در معرض قرار دهند. اين يك وظيفه است. وظيفه آحاد عظيم ملت هم اين است كه در اين حادثه بسيار مهمّى كه به سرنوشت كشور مربوط مى‌شود، دلسوزانه و مسؤولانه شركت كنند. مقام معظم رهبری

 برآنیم تا با انتخاب ولایتی، آرامش و اعتدال را بر آسمان سیاست ایران حاکم کنیم

انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، به منزله‌ی فرایندی راهبردی جهت مشارکت فعال سیاسی مردم و در نتیجه نمایش پویایی ذاتی نظام مردم‌سالاری دینی، اهمیت بسیار بالایی دارد. این اهمیت نه صرفا به منزله‌ی فرآیندی سیاسی و رفع تکلیف از خود و بلکه به مثابه امری ایجابی و اثباتی، زمینه‌ای‌ است برای ظهور و بروز سرمایه‌های اجتماعی در نظام مردم سالاری دینی.

امسال نیز به نیز به برکت نام‌گذاری رهبر فرزانه‌ی انقلاب از طرفی و همچنین شرایط خاص داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی از طرف دیگر، این حضور و شورآفرینی همراه با عقلانیت اهمیت دوچندان یافته است. بر آن شدیم تا در حد وظیفه و توان جهت انجام این وظیفه‌ی ایمانی و انقلابی به پا خواسته و ضمن معرفی و حمایت از کاندیدای اصلح، در خلق این حماسه شریک نیز باشیم.

شرایط امروز ما در داخل کشور، آن‌گونه که باید و شاید زیبنده نیست. البته که طرح این بحث نه از باب سیاه‌نمایی و صرفا یک خودانتقادی است برای نگاه صحیح تر به شرایط. در حوزه‌ی اقتصادی، تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی، سوء تدبیر و مدیریت داخلی و مهم‌تر از همه ساختارهای نادرست و بیمار اقتصادی، شاهد وضعیت نه چندان مناسبی هستیم.

فشار فزاینده‌ای که به صورت لحظه‌ای و در همه‌ی ابعاد، بر تمامی اقشار و گروه‌های مردم قابل درک و دریافت است. در بحث اجتماعی نیز می‌توان به همین منوال انتقاداتی طرح کرد. علی‌رغم این‌که پس از سی و چند سال و در مقابل هجمه‌ی همه جانبه‌ی فرهنگی و اجتماعی، هنوز فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی اسلامی توانسته کلیت خود را در عرصه‌ی اجتماع حفظ کند اما خب شاهد ناملایماتی نیز هستیم.

 تاکید بر وجوه پویای فرهنگی ما رو به کاهش گذاشته و در عرصه اجتماع به دنبال خود اختلالاتی را ایجاد کرده است. سپهر سیاست نیز از این مشکلات مصون نمانده است. رعایت نکردن قوائد بازی سیاسی توسط نیروهای درگیر و گروه‌گرایی‌های جزم‌اندیشانه از سویی و عدم تعریف و تدقیق اولین پیش شرط‌های عمل سیاسی از سوی دیگر، موجب ایجاد قطبیت‌های ناسالم در زمین سیاسی و کنار گذاشته شدن جمع زیادی از بازیگران و بازیگردانان شده است.

عرصه‌ی منطقه نیز امروز شرایط بسیار حساس و پیچیده‌ای دارد. مجموعه حوادث موسوم به بیداری اسلامی زمینه‌های بسیار مساعدی را برای تاثیرگذاری دولت‌ها و ملت‌ها فراهم آورده است. ارتباطات منطقه‌ای ما با همسایگان در شرایط ایده‌آلی به سر نمی‌برد. نقش و نقشه‌ی قدرت‌های فرامنطقه‌ای به صورت‌های گوناگونی در منطقه در حال اجراست. اختلافات مذهبی و آیینی شرایط نامساعدی را ایجاد کرده است. نزدیک‌ترین متحدان منطقه‌ای ما در سخت ترین شرایط به سر می‌برند. هر روز در مکانی از این گستره شاهد اتفاقات نابهنجار و دل‌خراش هستیم. همه‌ی این موارد را در انضمام با موقعیت اساسی و ژئوپلیتیک خاورمیانه در نظر داشته باشید.

در فضای بین‌المللی نیز شاهدیم که طرف مقابل ما با تمام قوا به صحنه آمده تا مقاومت این ملت بزرگ را در هم شکسته و سدی در مقابل این سیل خروشان ایجاد نماید. تحریم‌های یک جانبه، چندجانبه و بین‌المللی، اقدامات متعدد ضد انسانی، پروژه‌ی گسترده‎ی ایران‌هراسی، نقش آفرینی منفی در تحولات منطقه‌ای، همه و همه گوشه‌هایی هستند از تلاش جبهه مقابل برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی.

اما اعتقاد ما بر این است که شرایط این‌گونه نمی‌ماند. رهبر انقلاب در صحبت‌های خود در موارد متعددی اشاره داشته‌اند که جهت کلی سیر ما مثبت بوده و دست قدرت الهی نیز در این مسیر با ماست. آن‌چه به عنوان مکمل در این جریان مورد نیاز ماست، مدیریت منسجم، همه جانبه و تاثیرگذار بر شرایط داخلی و خارجی است. و معتقدیم که دولت متمم به قطع چنین ویژگی‌ها و توانایی‌هایی را در خود دارد.

ترکیب تدین، تعهد، تخصص، تجربه، تعادل و مشورت در یک تیم و یک گزینه قطعا به آسانی ممکن نبوده اما در نظر داشتن این گزینه‌ها و کنار هم قرار دادن میانگینی از همه این موارد می‌تواند بسیار راه‌گشا و مفید فایده باشد. و این‌گونه است که ما ولایتی را برمی‌گزینیم. البته شاید دنبال کردن تحلیل منطقی بالا، هر خواننده‌ی منصف دیگری را نیر به این نتیجه برساند که گزینه‌ی مطلوب و کارآمد در این شرایط کسی جز ایشان نمی‌تواند باشد. برآنیم تا با حمایت از انتخاب علي اکبر ولایتی، مشاور امین مقام معظم رهبری، آرامش و اعتدال را بر آسمان سیاست در ایران حاکم کنیم.

اعتقاد ما بر این است که اصولگرایی و میانه‌روی معقولانه‌ی علي اکبر ولایتی، فضای سیاسی حاکم بر کنش سیاسی کشور را تلطیف کرده و با مشارکت حداکثری بازیگران، شرایط حرکت عمومی متناسب با دهه‌ی پیشرفت و عدالت را فراهم می‌آورد. تاکید ایشان بر استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها و خصوصا نخبگان، راه ما را برای غلبه بر مشکلات اقتصادی از داخل هموار کرده و در بیرون نیز به مدد بیش از 30 سال تجربه در حوزه‌ی سیاست خارجی، راه نوی در این عرصه گشوده خواهد شد.

در حوزه اقتصادی با دو راهبرد به سراغ این اقتصاد بیمار خواهیم رفت؛ راهبردی کوتاه مدت برای التیام دردهای مقطعی و راهبرد بلند مدت برای حل معضلات ساختاری. آغوش باز دولت متمم برای دریافت و بکارگیری تمامی نیروهای با تجربه و متخصص، از هر حزب و گروهی که دلسوز نظام هستند شاخصی قابل اعتناست.

رویکردی که در برنامه‌های دولت متمم جایگاه ویژه ای دارد تربیت نیروهای تشکیلاتی و متخصص جوان در عرصه های مدیریتی و اجرایی ایران اسلامی ست. که در ادامه مسیر آینده با قحط‌الرجال مواجه نباشیم. عطف توجه به جمیع جهات پیش گفته، ما دانش آموختگان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه‌های ایران، عزم خود را در حمایت از ولایتی جزم کرده و حداکثر تلاش خود را در راستای معرفی هرچه بهتر ایشان به مردم و انتخاب ایشان به کار خواهیم گرفت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار