تیم ملی والیبال کشورمان در دومین دیدار خود از سری مسابقات لیگ جهانی 2013 مقابل تیم ملی روسیه با نتیجه سه بر یک شکست خورد.

حسین معدنی، سرمربی اسبق تیم ملی والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به نظر من در بازی دوم عملکرد ملی پوشان به مراتب بهتر از دیدار نخست بود ما مقابل قهرمان المپیک بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم شاید برخی ها معتقد باشند که از میان ترکیب اعزامی به المپیک برخی ها همراه نبودند اما در هر شرایطی روسیه، روسیه است.

وی گفت: بازیکنان تیم ایران در این دیدار نشان دادند که به خود باوری لازم رسیده و می توانند در شرایط سخت خود را کنترل کنند این امر حاکی از آن است که ما میتوانیم در آینده ای نزدیک در این دوره از رقابت های لیگ جهانی برد داشته باشیم.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان دریافت را عمده ترین مشکل فنی تیم ملی ایران اعلام کرد و اظهار داشت: تیم ما مقابل سرویس های قدرتمند وهدفمند روسیه با مشکل دریافت مواجه بود ما در بازی اول در اسپک پس از دریافت هم دچار ضعف بودیم پیش از حضور در این دوره از مسابقات هم در این بخش مشکلی داشتیم که با تمرینات متوالی درصدد رفع مشکل بودیم ولی شرایط لیگ جهانی نشان داد که این نقص در تیم ملی باقی است.

معدنی تصریح کرد: ملی پوشان باید به گونه ای آماده شوند که وقتی دریافت بد رسید طوری حمله کنند که امتیاز به حریف واگذار نکند و در کسب پوئن موفق باشند

وی یاد آور شد: ما در اواخر ست های انجام شده در این دیدارها با اشتباهات فردی بازیکنان مواجه بودیم در حالی که روس ها اشتباهات فردی اوایل هر ست را در دقایق پایانی به حداقل می رساندند این امر بدان معناست که ملی پوشان ایرانی وقتی احساس می کردند که در حال نزدیک شدن به برد هستند روی حرکات خود تمرکز نکرده و این مسئله کار را خراب می کرد.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال در خصوص تفاوت فاحش ارنج اصلی تیم ملی ایران در دیدار نخست و دیدار دوم مقابل روسیه گفت: ما با این مشکل در طول تمرینات هم مواجه بودیم به طوری که نمی توانستیم به یک ترکیب ثابت دست پیدا کنیم هر کس را در هر لحظه ترکیب استفاده می کردیم با عملکردی متفاوت ظاهر می شد.

وی گفت: نبود ثبات فنی در میان بازیکنان باعث شد تا آنها خودشان را به خوبی نشان ندهند و جایگاه ثابتی در ترکیب اصلی نداشته باشند این مسئله کار را برای مربی سخت می کند به طور مثال در بازی اول ایران و روسیه حمزه زرینی در ست سوم وقتی در زمین حاضر شد بسیار عالی کار کرد و این مسئله سرمربی را مجبور کرد تا در بازی دوم از وی در ارنج اصلی استفاده کند اما متأسفانه زرینی در آخرین دیدار ایران و روسیه خوب بازی نکند.

معدنی تصریح کرد: بازیکنان باید با بازی خوب و قدرتمند خود را در ارنج اصلی تحمیل کنند این وظیفه برعهده آنهاست و به سرمربی ارتباطی ندارد.

**تجربه نادی به دردمان می خورد/جوان ها خوب بودند

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال در خصوص نبود علی نادی در این دوره از مسابقات لیگ جهانی اظهار داشت: نبود نادی در این مسابقات به خوبی احساس می شد تجربه وی در این مسابقات در چندین مورد به خصوص در دفاع روی تور به دردمان می خورد اما نباید عملکرد خوب عادل غلامی و آرمین تشکری را فراموش کرد./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار