استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ‌‌45 هزار واحد مسکن مهر آذربایجان شرقی ‌تا پایان شهریور امسال‌ تحویل متقاضیان می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمد علیرضابیگی دیروز در نشست شورای مسکن استان با بیان اینکه دولت احمدی‌نژاد مسبب به نتیجه رسیدن طرح بزرگ مسکن مهر است، افزود: با وجود اینکه اظهارات مختلفی درباره این طرح گفته می‌شود اما در تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری دیدیم که همه نامزدها بر حقانیت آن صحه گذاشتند و احساس کردند که اتخاذ موضع منفی در مقابل این طرح برای آنها رأی‌آور نخواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تاثیر طرح مسکن مهر در ارتقای شاخص‌های زندگی مردم و دلبستگی آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ما بسیار شیرین و باارزش است.

وی، اعتراف نامزدهای ریاست جمهوری به آثار مثبت طرح مسکن مهر با وجود رویکرد انتقادی به برنامه‌های دولت دکتر احمدی‌نژاد را نشانگر حقانیت این طرح دانست و با اشاره به استفاده تبلیغاتی این نامزدها از طرح مسکن مهر، افزود: آنان دریافته‌اند که وعده پیگیری این طرح هم می‌تواند موجب جلب آرای بیشتر شود.

رئیس شورای مسکن آذربایجان‌شرقی، تعهد این استان از طرح مسکن مهر را 95 هزار واحد اعلام کرد و با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این تعهد به نتیجه رسیده، افزود: روند اجرای این طرح قابل توقف نیست و بقیه پروژه‌های مسکن مهر استان نیز با شتاب در حال اجراست.

علیرضابیگی با اشاره به بهره‌برداری از 67 هزار واحد مسکن مهر در استان، اتمام و تحویل 45 هزار واحد مسکن مهر را جزو اولویت‌های جاری بخش مسکن استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم براساس تصمیمات این جلسه شاهد به نتیجه رسیدن این طرح تا پایان شهریور سال‌جاری باشیم.

وی با اعلام اینکه 87 درصد واحدهای فاز چهار شهر جدید سهند تکمیل شده است، بر تسریع در ایجاد زیرساخت‌های خدماتی این فاز تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با تاکید بر تحویل دفترچه‌های فروش اقساطی به متقاضیان مسکن مهر، از اداره کل راه و شهرسازی و کمیته راهبردی مسکن مهر خواست این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

علیرضابیگی با قدردانی از خدمات شرکت گاز استان و سایر شرکت‌های خدمات‌رسان، اظهار داشت: سهم این شرکت‌ها از محل اعتبارات استانی تامین شده و این شرکت‌ها باید تامین سهم خود از اعتبارات ملی را از طریق وزارتخانه‌های مربوط پیگیری کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین پیشرفت طرح نوسازی بافت فرسوده استان را قابل ملاحظه ندانست و از دستگاه‌های مسئول خواست در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی، پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر در استان را حاصل تلاش اعضای شورای مسکن دانست و ابراز امیدواری کرد شرایط مثبتی را در ادامه روند اجرای این پروژه‌ها شاهد باشیم.

علیرضابیگی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های احد وثوقیان، مدیرعامل سابق شرکت عمران شهر جدید سهند، علی روستایی را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

در ابتدای این نشست نیز اروجعلی علیزاده، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گزارشی از پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر استان ارائه کرد./س

برچسب ها: مسکن ، مهر ، تحویل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.