"محمود آموزگار" با اشاره به تعطیلی برخی از کارخانه های کاغذ و نیمه فعالی کارخانه های پارس و مازندران تأمین نیاز کاغذ کشور را در داخل 15 تا 20 درصد اعلام کرد.

"محمود آموزگار" مدیر تعاونی ناشران و کتابفروشان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، در رابطه با وضعیت فعلی کاغذ در کشور گفت: به طور کلی وضعیت کاغذ تغییری نکرده و این جریان تابعی از نرخ ارز است.
وی در رابطه با وضعیت کارخانه های تعطیل شده ادامه داد: قطع به یقین کارخانه های تعطیل شده تأثیر بسزایی در وضعیت بحرانی کاغذ و کمبود آن دارند و به نفع مردم است که هر چه زودتر مسئولان برای بازسازی و راه اندازی این کارخانه ها اقدام کنند.
"آموزگار" افزود: با توجه به انبوه جنگل در کشورمان و فراوانی چوب باید گفت که کاغذ فقط از چوب تهیه نمی شود و نیشکر نیز یکی از مواد اولیه تهیه کاغذ است که این ماده در کشور ما زیاد است.
وی با اشاره به تعطیلی دو کارخانه مراغه و کارون بیان کرد: با توجه به اینکه این دو کارخانه تعطیل هستند دو کارخانه دیگر مازندران و پارس نیز در حالت نیمه فعال هستند و از ظرفیت تولید پایینی برخوردار هستند به طوریکی فقط 15 تا 20 درصد نیاز کاغذ کشور را تأمین می کند و 80 درصد بقیه را نیازمند واردات هستیم، با توجه به اینکه با تحریم ها روبرو هستیم، واردات کاغذ را با پیچیدگی هایی روبرو می کند، بنابراین خوب است که به طور جدی بازسازی و نوسازی کارخانجات کاغذ در داخل مورد اهتمام مسئولان قرار بگیرد./ص
برچسب ها: ناشران ، کتابفروشان ، کاغذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار