رییس خانه صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه به دلیل تحریم های بین المللی و مشکلات ارزی ،40 درصد از فعالیت های تولیدی متوقف شده گفت: با این وجود بخش صنعت توانست با 60 درصد توان خود به طور كامل در پي رفع نيازهاي بخش توليد باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، هادی غنیمی فرد امروز در نشست خبری  با اشاره به جايگاه صنعت و معدن و تجارت در توسعه اقتصاد كشور خواستار توجه جدي مسئولان به موضوع گراني،نرخ بهر ه بانكي،‌ قيمت و نوسانات نرخ ارز، تزريق نقدينگي و تعامل بيشتر بانكها به اين موضوع شد.

وي اظهار كرد: در شرايطي كه دشمن دست به تحريم هاي اقتصادي زده است كشور نيازمند اتحاد بيشتر بين توليدكنندگان و مسئولان ذيربط در تدوين سياستهاي حاكميتي مناسب است.

غنيمي فرد با تاكيد اين مطلب كه به رغم همه فشارهاي خارجي و حجمه هايي كه در اثر تحميل شرايط تحريم بر كشور وارد شد اما بخش صنعت توانست با 60 درصد توان خود به طور كامل در پي تامين و رفع نيازهاي بخش توليد باشد.

وي با اشاره به اينكه تامين نقدينگي و سرمايه در گردش يكي از مهمترين مطالبات صنعتگران است يادآور شد: بدين منظور سال گذشته خانه صنعت، معدن و تجارت ايران تفاهم نامه اي را با وزارتخانه  صنعت و صندوق توسعه ملی به امضاء رساند كه اختصاص  10 ميليارد دلار نقدينگي  به واحدهای صنعتی از مفاد آن بود.

رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران تاكيد كرد:  دراين راستا تنها حدود 100 واحد از  8 هزار واحدي كه درخواست تامين نقدينگي داشتند توانستند اين منابع را دريافت كنند كه توجه به اين موضوع نيازمند دقت بيشتري از سوي مسئولان است.

به گفته غنیمی‌فرد بانک‌های عامل از پرداخت بیشتر تسهیلاتی که از صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی اختصاص یافته است خودداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 40 درصد فعالیت‌های تولیدی در کشور تعطیل شده و در پی آن اشتغال موجود در این فعالیت‌ها نیز از بین رفته است، گفت: بعد از افزایش شدید نرخ ارز در سال قبل تعطیلی واحدهای تولیدی نیز بیشتر شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، تولید ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار