رئیس انجمن مدیران صنایع گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا کشورهایی که دارای حاکمیت خوب هستند رشد اقتصادی بیشتری نسبت به سایر کشورها دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محسن خلیلی عراقی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه تولید ملی گفت: از 60 سال گذشته تاکنون  سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور از 0.8 به 22 درصد رسیده است و این امر نشاندهنده اهمیت بالای این بخش در اقتصاد کشور است.

وی افزود:اما طی سال های گذشته متاسفانه تفاهم‌نامه‌هایی که برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی با وزارت صنعت داشتیم به مرحله اجرا نرسید و سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در حوزه اقتصاد کشور یکپارچه نبوده و جزیره‌ای است.

خالقی اظهار داشت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا کشورهایی که دارای حاکمیت خوب هستند رشد اقتصادی بیشتری نسبت به سایر کشورها دارند.

وی افزود: شورای بخش خصوصی قبل از انتخابات سال 1384 طی بیانیه‌ای راهکارهای پیشرفت کشور را اعلام کرد که متاسفانه دولتی که روی کار آمد به توصیه‌ها و پیشنهادات ما عمل نکرد.

رئیس انجمن مدیران صنایع خاطرنشان کرد: امسال نیز بیانیه ای از سوی تشکل های بخش خصوصی، همچون کنفدراسیون صنعت و اتاق بازرگانی تهیه شده که شامل راهکارهای پیشنهادی به دولت آینده است و در روز ملی صنعت و معدن قرائت خواهد شد.

وی اظهار داشت: کشور در حال حاضر با یک تضاد روبروست که ادامه این تضاد در نهایت به ضرر نیروهای فعال در کشور و اقتصاد داخلی تمام خواهد شد و راهکار توسعه اقتصادی ، تجمیع افکار و راهکارها می باشد.
انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، صنعت ، نقدینگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار