مرکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی ارتقاء پیدا کرد، که طی آن آموزش نظام مراقبت ایدز در منطقه مدیترانه شرقی و شمال آفریقا به این دانشگاه محول شد.

دکتر علی اکبر حق دوست، رئیس مرکز منطقه ای آموزش نظام مراقبت ایدز دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  تفاهم نامه چهار جانبه ای امضا شد و مرکز آموزش دانشگاه به مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی ارتقا پیدا کرد.

وی گفت: طی آن مقر آموزش نظام مراقبت ایدز در منطقه مدیترانه شرقی و شمال آفریقا به  دانشگاه علوم پزشکی کرمان محول شد.

حق دوست تصریح کرد: تا قبل از آن مسئولان این منطقه برای آموزش به اروپا مراجعه می کردند و هم اکنون آموزش آنها به دانشگاه علوم پزشکی کرمان محول شده است در این مدت بیش از 10 کارگاه بین المللی برگزار شده و حتی از کشورهای خارج از منطقه مانند چین، آلمان و روسیه در این کارگاه شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: کیفیت کار مناسب بود و فعالیت پژوهشی که داشتیم منجر به این شد که سازمان بهداشت جهانی موافقت کند تا مرکز آموزشی دانشگاه به مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی ارتقا پیدا کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر مستندات آموزشی که تولید شده به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی در سطح دنیا منتشر شده است.

وی خاطر نشان کرد: منطقه مدیترانه شرقی بالاترین شیب افراد HIV مثبت را دارد ولی کمترین توجه سیاستمداران در مقایسه با مناطق دیگر دنیا به این منطقه بوده است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار