تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین بازی مسابقات لیگ جهانی مقابل تیم ملی روسیه با نتیجه سه بر صفر شکست خورد.

بهروز عطایی مربی اسبق تیم ملی والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تیم ملی والیبال کشورمان از نگاه بیننده بازی قابل قبول و خوبی را ارائه کرد و در واقع می توان گفت که موفق به کسب نمره قبولی در این دیدار شد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در بخش های مختلف بازی را از نظر فنی آنالیز کنیم ما در چند بخش با اشتباهات زیادی مقابل روس ها بازی کردیم تیم ایران در دریافت ضعف مقابل روس ها ضعف داشت.

همچنین از 35 توپ برگشتی که دریافت کردیم فقط هشت عدد آن به نتیجه ختم شد سرویس های تیم ایران در این بازی هدفدار بود اما در برخی مواقع خط داشت و ما هفت پوئن را به خاطر سرویس اشتباه از دست دادیم و در کل این مسائل ضعف های تیم ایران را آشکار می کند.

مربی اسبق تیم ملی والیبال در ادامه افزود: بازی روز گذشته نشان داد که ملی پوشان کشورمان استقامت و تحمل فشار زیادی بازی را نداشته و از اواخر ست دوم و ست سوم تا حدودی از هم گسیخته بازی کردند.

** نام مسابقات ذهن بازیکنان را سخت کرد

عطایی یاد آور شد: نوع عملکرد ملی پوشان در اولین دیدار از مسابقات لیگ جهانی حاکی از آن بود که نام این رقابت ها ذهن بازیکنان را سخت کرده و به آنها موفق به ارائه عملکرد واقعی خود نشدند و نتوانستند خود را به خوبی جمع و جور کنند.

** بازی به بازی بهتر می شویم

وی گفت: در این دیدار دیدگاهی که مربی پیش از حضور در مسابقات را داشت، را احساس نکردیم به طوری که قرار بود بازیکنان تا دقایق و ثانیه های جنگنده بازی کنند ولی متاسفانه این طور نبود ما می توانستیم مقابل قهرمان المپیک بازی خوبی داشته باشیم این امر طبیعی است که وضعیت تیم ایران بازی به بازی بهتر خواهد شد.

** این تیم روسیه، دست یافتنی است

مربی بین المللی والیبال کشورمان در ادامه اظهار داشت: به نظر من تیم روسیه با ترکیب کنونی دست یافتنی است، این تیم فوق العاده نبود و 9 نفر از بازیکنان المپیکی را همراه خود نداشت و با تیمی که در لندن حاضر شد فاصله زیادی داشت ولی به هر حال این دیدار فاصله والیبال ایران و روسیه را نشان داد.

** در تعویض ها باید دقت نظر می شد

عطایی خاطر نشان کرد: در این دیدار تعویض ها باید با دقت نظر بیشتری انجام می شد البته باید دید که نگاه کادر فنی چگونه است، مردم نگاه احساسی دارند، اما عملکرد تیم ملی ایران را باید نسبت به مسابقات انتخابی المپیک مقایسه کرد.

وی تصریح کرد: لیگ جهانی برای ما به مانند پیش زمینه بازی های مهمی مثل جام ملت های آسیاست بازی های مهمی مثل جام ملت های آسیاست باید در این رقابت ها ضعف ها و کمبودهای فنی تیم ملی به خوبی شناخته شود.

**ضعف ها، با ضعف دنبال شد

وی ادامه داد: در مجموع تیم ایران بازی قابل قبولی ارائه کرد، ما بازیکن شاخصی در این دیدار نداشتیم و ضعف ها همچنان با ضعف ادامه یافت این مسابقات می تواند تجربه خوبی برای ملی پوشان ایران باشد.

**روسیه ساختار شکنی کرده بود

مربی اسبق تیم ملی والیبال گفت: بازیکنان حاضر در ترکیب تیم روسیه در بازی شب گذشته قهرمان المپیک نبودند به طور کلی در سالهای بعد از المپیک در تمام سطوح مسابقات بین المللی و در تمامی رشته ها کیفیت تیم ها کاهش می یابد چون تمامی آنها خود را برای المپیک بعدی آماده کرده و ساختار شکنی می کنند ما از این شرایط باید نهایت بهره برداری و استفاده را می کردیم.

** نبود فشار، بازی ملی پوشان را بهتر می کند

عطایی تصریح کرد: به طور قطع ما امشب بازی خوب و قدرتمندی را از خود به نمایش خواهیم گذاشت چون فشار از روی ملی پوشان برداشته شده است و بازیکنان با آرامش و شناخت بهتری مقابل روسیه ظاهر می شوند.

** صحبت های غیر کارشناسانه بار روانی منفی دارد

بهروز عطایی افزود: متأسفانه برخی کارشناسان والیبال ایران کارشناسانه صحبت نمی کنند و این مسئله بار روانی را روی تیم بیشتر می کند والیبال ما با روسیه فاصله بسیار زیادی دارد.

معتقدم این مسابقات برای ما جنبه آموزشی دارد و باید از آن استفاده بهینه کرد به طوری که ما در آرزوی رسیدن به المپیک هستیم ولی روس ها قهرمان المپیک هستند با توجه به این مسئله نباید از ملی پوشان توقع زيادي داشت. ما از ساير کشورهای آسیایی صبورتر هستیم ولی با تیم های درجه یک دنیا فاصله داریم به طور قطع رسیدن به تیم های صاحب نام به طور تدریجی صورت می گیرد، رسانه ها نباید بار روانی زیادی به ملی پوشان تحمیل کنند این بازی و نتیجه آن از ارزش های بازیکنان ما نمی کاهد./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار