رييس‌جمهور گفت: هدايت او بر محبت و اخلاص استوار بود و‌ قبل از توصيه به ديگران خود به خوبي و در حد کمال عمل مي‌کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد صبح امروز (جمعه) در سالروز بعثت پيامبر مکرم اسلام(ص) در ديدار مسئولان نظام، نمايندگان و سفيران کشورهاي اسلامي و جمعي از خانواده معظم شهدا با رهبر معظم انقلاب اسلامي، به بيان نظرات خود پرداخت که متن کامل سخنان رييس‌جمهور به شرح زير است:


بسم‌الله الرحمن الرحيم

اَلْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعالَمين، وَالَّصَلوة وَالسَّلامُ عَلي سَيِّدنا وَ نَبِّينا مُحَمَّد و آله الطاهِرين

اللهم عجل لوليک الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه

مبعث نبي مکرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) را به ساحت مقدس حضرت ولي‌عصر(عج)، مقام معظم رهبري، ملت بزرگ ايران، جامعه بشري و عالم هستي و نمايندگان کشورهاي حاضر تبريک مي‌گويم.

نبي اکرم(ص) «أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللهُ» است، ايشان اول مخلوق و در بالاترين مرتبه وجود و عقل کل است، گنجينه علم به اصرار خداي متعال است.

خداوندي که در حق خود فرمود عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ.

پيامبر اعظم رحمه‌ للعالمين است و خداوند فرمود «مَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِّلْعَالَمِينَ». او همه وجودش رحمت بود، او از جنس محبت و از جنس عموم مردم و تبلور فطرت الهي آنان بود.

به همين دليل نسبت به مردم مهربان بود و دل مي‌سوزاند و همه وجودش عشق به انسان‌ها بود.

خداوند فرمود «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ»، وجود مبارکش همه سختي‌ها، فشارها، اهانت‌ها و تهمت‌ها را تحمل مي‌فرمود، تا مردم هدايت شوند و کرامت انساني و مقصود از آفرينش انسان تأمين گردد.

او مأمور به گذشت و عفو نسبت به مردم و استغفار براي آنان و مشاوره با آنها بود، خداوند فرمود «فاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الأَمْرِ» سختي‌هايي که بر مردم وارد مي‌شد و آنان را رنج مي‌داد، پيامبر عزيز را هم رنج مي‌داد. «عَزِيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ». او بر هدايت مردم حريص بود. « حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ». او نسبت به مؤمنين، رئوف و مهربان بود، «بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُفٌ رَحِيم».

هدايت او بر محبت و اخلاص استوار بود و‌ قبل از توصيه به ديگران خود به خوبي و در حد کمال عمل مي‌کرد تا جايي که خداوند متعال اخلاص او را مي‌ستايد و مي‌فرمايد، «وَ إِنَّکَ لَعَلي خُلُقٍ عَظِيمٍ».

رسالت او اتمام مکارم اخلاق از طريق تلاوت و تبيين آيات الهي و تزکيه و تعليم بود، او براي نجات انسان نوع انسان و همه انسان‌ها مبعوث شد، رسالت او جهاني است، مرز، نژاد، طايفه، جغرافيا و تعصبات را نمي‌شناسد، مخاطب پيام او همه بشريت هستند.

خداوند فرمود «قُلْ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُمْ جَمِيعًا» رسالت او استقرار کلمه توحيد، عدالت در همه جهان، گسترش ايمان الهي، معرفت و اخلاق، رحمت و رأفت کمال همه انسان‌ها، حرکت در صراط مستقيم و برکشيدن انسان‌ها از خاک تا خدا بود.

«و إِنَّكَ لَتَهْدِي إِلَي‏ صِرَ اطٍ مُّسْتَقِيمٍ» او در يک زندگي سراسر مجاهدت همه دين خدا براي هدايت انسان و راه رسيدن به قله‌هاي کمال و برقراري جامعه سعادتمند را به بهترين شکل عرضه فرمود.



اما عزيزان

علي‌رغم همه مجاهدت‌ها و فداکاري‌هاي پيامبر و آل او و يارانش و همه مجاهدت‌هاي موحدان و عدالت‌طلبان، اهداف رسالت او به دليل تعصبات جاهلي، خودخواهي‌ها، قدرت‌طلبي‌ها، کوته‌بيني‌ها و رشدنايافتگي‌ها ناتمام مانده است.

مستکبران و خودپرستان راه را بر رشد و کمال انسان‌ها، تنگ و فرصت‌هاي تعالي را محدود کرده‌اند.

هنوز جهان بشري و حقيقت انسان از ظلم، تبعيض، تحقير، فقر و ناامني گسترده در رنج است.

هنوز جامعه انساني، طعم حقيقي و شيرين انسان بودن و عزت خليفه‌اللهي را نچشيده است.

‌هنوز سعادت جامعه بشري محقق نشده است و هزاران هزار آرزو به گور مي‌شود و ميليون‌ها و ميليارد غنچه ناشکفته پرپر مي‌گردد.

تحقق اهداف رسالت پيامبران الهي به پرچمدار و خاتميت پيامبر اعظم(ص) با استقرار توحيد در همه جهان، آزاد شدن حقيقت انسان از همه قيدهاي ساخته شيطان و در کمال عبوديت و برپايي جامعه سعادتمند سرشار از عقل، عمل، عدالت و عشق خواهد بود.

و آن دوران درخشان نزديک است، اين وعده الهي است. مردي از جنس و نسل پيامبر اعظم(ص) و متصل به آسمان که گنجينه علم، رحمت الهي، عينيت توحيد به عدالت و عشق است، در انتظار رسيدن انسان‌ها و جامعه انساني به ميعادگاه و نقطه موعود است.

او منتظر است تا انسان‌ها پس از هزاران سال تجربه، با رشد معرفت و ايمان و با دل‌زدگي از همه طاغوت‌ها و خودپرستان، ضرورت رسيدن به او، همراهي با او و ياوري او و حاکميت او را دريابند و قدم در اين راه روشن و سراسر نور و سرور بگذارند.

انقلاب عظيم اسلامي ملت ايران به رهبري مردي الهي، فريادي بلند در بازخواهي اين حقيقت و دعوت جهاني به اين راه پرافتخار و سعادت‌آفرين است.

نسيمي وزيدن گرفته است و عطر بهار به سرعت در جهان پراکنده مي‌شود.

آري او مي‌آيد و در پس يک زمستان طولاني، حقيقت بهار انسان و حقيقت زندگي انساني، صلح، امنيت و کرامت را با سبدهايي از گل و زيبايي و عشق و معرفت ناب به همگان هديه خواهد کرد.

او مي‌آيد و همه غل و زنجيرها را مي‌گسلد و کمال آزادي را به انسان‌ها تقديم مي‌کند.

او مي‌آيد و با رهبري او مستضعفان و صالحان، ائمه زمين و وارث آن خواهند شد.

«وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ»

«وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ»

والسلام عليکم و رحمة الله

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار