دبير كل انجمن صنفي کارفرمايي صنعت پتروشيمي گفت: تحریمهای اعمال شده به نفع صنعت پتروشیمی بوده است، بطوری که اکنون به منظور رشد و ارتقای صنایعی نیازی به متخصصان خارجی نداریم.

احمد مهدوي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر اینکه ایران دچار فلج‌ ناشی از تحریم نخواهد شد، گفت: تحریم‌ها باعث شناسایی آسیب‌ها در ساختار و تبدیل آن‌ها به نقاط قوت، توانمندی‌های جدید، ارتقاء دانش و فناوری و توانمندی‌های اقتصادی جدید شده است. 

وي تصريح کرد: 34 سال پیش، پتروشیمی ایران توسعه چندانی نداشت به گونه‌ای که ظرفیت نصب شده در آن زمان کمتر از 15 میلیون تن در سال بود اما ظرفیت نصب شده پتروشیمی درحال حاضر به بیش از 60 میلیون تن در سال رسیده است. 

دبير كل انجمن صنفي کارفرمايي صنعت پتروشيمي، دلیل جداکردن این مجتمع های پتروشیمی برای تحریم، تأثیر آنها در تولید بنزنین کشور است، اما تحریم کنندگان به این نکته توجه نکرده اند که این مواد خام تولید بنزین در تولید داخلی این فرآورده نفتی استفاده می شود و ما صادرات بنزین پتروشیمی نداریم که بخواهند با تحریم جلوی صادرات آن را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه افزایش عرضه تولیدات پتروشیمی به کاهش قیمت می انجامد، گفت:‌ اگر بنا به دلایلی فروش خارجی محصولی صادراتی محدود شود، عرضه آن در داخل کشور افزایش یافته و این افزایش عرضه موجب پایین آمدن قیمت می شود.

دبير كل انجمن صنفي کارفرمايي صنعت پتروشيمي، صنعت پتروشیمی ادامه داد: پایین آمدن قیمت در تولیدات بالادستی و میان دستی پتروشیمی شرایط جذابی را برای توسعه صنایع تکمیلی ایجاد می کند، از اینرو می توان نتیجه این تحریم اخیر را در توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی موثر دانست.

وی با بیان اینکه تحریمهای اعمال شده به نفع صنایعی مانند پتروشیمی بوده است، گفت: اکنون به منظور رشد و ارتقای صنایعی مانند پتروشیمی، نیازی به متخصصان خارجی نداریم و خوشبختانه با دانش موجود در کشور و همت متخصصان داخلی در بخش تولید کاتالیست ها و تولید برخی گریدهای پتروشیمی که تا پیش از این از خارج وارد می شد، خودکفا شده ایم.

مهدوی تاکید کرد که کارنامه متخصصان داخلی در تولید این محصولات نه تنها از جنبه تامین نیاز داخل بلکه به واسطه جلوگیری از خروج ارز از کشور قابل قبول بوده است.

دبير كل انجمن صنفي کارفرمايي صنعت پتروشيمي،در خصوص افزایش قیمت خوراک پتروشیمی گفت: انجمن صنفی پتروشیمی با هرگونه افزایش قیمت ها مخالف است نباید گرانترین خوراک جهان با افزایش از صحنه رقابت باز بماند باید سعی در توسعه بازارهای هدف داشته باشیم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: نفت ، پتروشیمی ، اقتصاد ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار