دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: کاهش موارد سل در کشور و افزايش امکان درمان صحيح اين بيماري، ناشي از بهبود بيماريابي و تشخيص به موقع سل در نقاط مختلف کشور بوده است.

علي اکبر مرادي ،دانشيار علوم پزشکي تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: يکي از ضعف هاي اساسي و مشکلات عمده در خصوص بيماري هاي مختلف به ويژه بيماري هايي همچون سل، ثبت و گزارش دهي ضعيف اين بيماري ها است.

وي با اشاره به بهبود وضعيت بيماريابي در کشور، تصريح کرد: کاهش موارد سل در کشور در سال هاي اخير و امکان درمان صحيح اين بيماري، به طور عمده ناشي از بهبود بيماريابي و تشخيص به موقع سل در نقاط مختلف کشور بوده است.

مرادي گفت: اغلب برنامه هايي که در خصوص مبارزه و کنترل بيماري سل در کشور صورت گرفته است با موفقيت هاي بالايي همراه بوده که نتيجه آن کاهش شيوع سل در استان هاي مختلف کشور بوده است.

وي يادآور شد: بهبود بيماريابي و تشخيص به موقع سل نيز به دليل ادغام برنامه سل در نظام شبکه بهداشتي و درماني بوده است.

مرادي خاطر نشان کرد: در بسياري از کشورهاي با شيوع بالا از نظر بيماري سل که تعدادي از آن ها در اطراف کشورمان قرار دارند، برنامه هاي کنترل و مبارزه با سل چندان موفقيت آميز نبوده و همچنان در اين کشورها شاهد موارد بالاي ابتلا و مرگ ناشي از سل هستيم./ح

برچسب ها: سل ، ریه ، پیشگیری ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار