دبير انجمن علمي مهندسي راه آهن دانشگاه علم و صنعت گفت: طرح ساخت کنسول بارگذاري طولي خطوط ريلي در دستور کار انجمن علمي مهندسي راه آهن قرار دارد که به جهت ضريب اطمينان بالا و حجم عمليات کم خاک برداري و بتن ريزي بسيار خاص است.

محمد خادم ثامني، دبير انجمن علمي مهندسي راه آهن در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: طراحي و ساخت قاب بارگذاري چند منظوره براي انجام تست هاي مورد نياز در دانشکده مهندسي راه آهن انجام گرفت که اين قاب داراي قابليت هاي زيادي است.

وي افزود: از قابليت هاي اين قاب بارگذاري، انجام تست هاي PLT تا سقف 40 تن، انجام تست هاي بارگذاري خطوط ريلي تا سقف 20 تن بر روي يک ريل و 40 تن محوري، انجام تست هاي مقاومت جانبي تراورس به صورت منفرد، اندازه گيري سختي قائم و مدون بستر انواع خطوط ريلي اعم از بالا دستي و بدون بالاست، انجام تست هاي مقاومت جانبي پانل خط، انجام تست هاي مورال هاي با دستگاه شيکر خطي انجام تست ها مقاومت طولي تا سقف 15 تن بر روي هر ريل از جمله قابليت هاي اين قاب بارگذاري شده است.

خادم ثامني مهم ترين ضريب اين قاب بارگذاري شده را تنظيم ارتفاعي آن از 30 سانتي متري کف زمين تا ارتفاع 2 متر  30 سانتي متري زمين دانست و اظهار داشت: با اين توصيف اين قاب خواهد توانست کليد تست هاي ممکن بر روي انواع مصالح و خطوط با ارتفاع هاي مختلف را انجام دهد که اين مسئله باعث گرديد طراحي و اجراي اين قاب با دشواري هايي همراه گردد.

وي تصريح کرد: جلسات متعددي براي بررسي و اطلاع اين قاب تشکيل شود و طرح فونداسيون اتصالات آن اصلاح گرديد و اين سازه در کمتر از 18 روز اجرا شد که در نوع خود رکوردي کم نظير است.

خادم ثامني خاطر نشان کرد: هم اکنون فاز دوم اين طرح که ساخت کنسول بارگذاري طولي خطوط ريلي است در دستور کار انجمن قرار دارد و تاکنون اين پروژه 30 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

وي تصريح کرد: طرح اين سازه به جهت ضريب اطمينان بالا و حجم کم عمليات خاک برداري و بتن ريزي بسيار خاص بوده و دومين قاب با اين مشخصات در کشور مي باشد که به بهره برداري مي رسد./ح

برچسب ها: ریل ، مهندسی ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار