رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: تاسیس پژوهشگاه علم و صنعت که کار آن به پایان رسیده است زمینه زیر ساخت های سازمانی را فراهم می آورد و عمده ماموریت آن حول محور تحقیقات و پژوهش های جدید می گردد.

دکتر سعید جبل عاملی، رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  تاکنون زیر ساخت های خوبی در زمینه ارتباط دانشگاه و صنعت داشته ایم البته در بعضی ار دروس پس از گذراندن 70 یا 80 واحد درسی، گذراندان واحد کار آموزی باعث آشنایی دانشجویان یا صنعت می شود و آمادگی ورود به صنعت را دارند.

وی افزود: پس  از ورود طرح تحقیقات ملی به دانشگاه ها، در حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت جهش داشتیم.

جبل عاملی ادامه داد: ورود طرح هاي کلان ملی به دانشگاههای بزرگ باعث شد زمینه جهت دار شدن رساله های کارشناسی ارشد و دکتری فراهم شود.

وی گفت: با این طرح، سرمایه گذاری بر روی نیروی جوان ، خلاق و مطابق نیاز کشور فراهم می شود که جهش در علم و صنعت را در پی دارد.

جبل عاملی با بیان اینکه تحقیقات هدفمند، باعث بالا رفتن توان تحقیقاتی کشور عمدتا تحصیلات تکمیلی هستند می شود خاطر نشان کرد: حل مشکلات اساسی کشور با تحقیقات هدفمند و واگذاری آنها به دانشگاه ها امکان پذیر می شود.

جبل عاملی از تاسيس پژوهشگاه علم و صنعت خبر داد و گفت: تاسیس این پژوهشگاه زمینه زیر ساخت های سازمانی را فراهم می آورد و مراکز تحقیقات جدید که نیروها را سازمان دهی می کند ایجاد می شود که همگی برای حل مشکلات اساسی کشور مفید هستند./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار