بررسي هاي مربوط به سال هاي اخير نشان مي دهد که تغيير شيوه هاي زندگي اعم از تغيير الگوهاي رفتاري و تغذيه اي و همچنين گسترش زندگي شهرنشيني، موجب افزايش ميزان ناباروري در کشور شده است.

داوود رضايي منش، دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، افزود: برطبق برخي از آمارها، ميزان شيوع ناباروري در جهان حدود 15 درصد است که اين ميزان در کشورهاي مختلف تا حدودي باهم متفاوت است.

وي با اشاره به اينکه آمار ناباروري در ايران نيز نسبتا بالا است، اظهار داشت: عوامل مختلفي در بالابودن آمار ناباروري دخيل هستند که اغلب اين عوامل به نوعي با شيوه هاي زندگي انسان در ارتباط هستند.

رضايي منش با بيان اينکه سبک زندگي بسياري از مردم به سمت و سوي نامناسبي پيش رفته است، تاکيد کرد: بررسي هاي مربوط به سالهاي اخير نشان مي دهند که تغيير شيوه هاي زندگي اعم از تغيير الگوهاي رفتاري و تغذيه اي و همچنين گسترش زندگي شهرنشيني، موجب افزايش ميزان ناباروري در کشور شده است.

وي گفت: تاثير زندگي شهري و الگوهاي نامناسب زندگي در ناباروري، بيشتر بر روي مردان بوده است و در واقع مردان بيش از زنان از سبک زندگي نادرست متضرر شده اند.

رضايي منش با اشاره به اينکه بايد بيش از پيش مراقب نوع تغذيه خود باشيم، يادآور شد: هرچه غذا سالم تر و طبيعي تر باشد، هرچه ميزان مصرف موادي همچون چربي هاي غيراشباع و امثال آن کمتر باشد، خطر بروز اختلالات دروني مانند ناباروري کمتر خواهد بود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار