رئیس اداره بازیافت منطقه 7 گفت: طرح ویژه اهدای سطل بازیافت به منظور ترویج فرهنگ ، تفکیک زباله خشک از مبدأ و آموزش شهروندان توسط شهرداری اجرا می شود.

مناجاتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: طرح اهدای سطل های بازیافت 120 و 60 لیتری به منازل شهروندان از مرداد ماه سال جاری در منطقه اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح این است که ضایعات خشک بیش از تبدیل شدن به زباله و تحمیل هزینه های ناشی از مدیریت پسماند که بخش مهمی از ثروت های دور ریخته شده هستند مجددا به چرخه تولید و مصرف باز گردند افزود: با طرح تفکیک می توان از هدر رفتن بخش عمده ای از منابع و ثروت های ملی جلوگیری کرد و حجم زباله های شهری با جداسازی زباله ها به مقدار زیادی کاهش یابد.
مناجاتی با بیان اینکه طرح اعطای کارت و کد اشتراک درحال اجراست تصریح کرد: شهروندان بر اساس کارت اشتراک و کد خود می توانند با ایستگاههای بازیافت تماس بگیرند و خود روهای ویژه جمع آوری پسماندهای خشک با ملودی خاص خود و بر اساس برنامه زمان بندی و تماس شهروندان به مراکز تجاری و تجمع های مسکونی مورد نظر مراجعه و نسبت به تخلیه مخازن و جمع آوری پسماندها اقدام می کنند.
وی با اشاره به اینکه ماهیانه حدود 200 تن زباله خشک در منطقه 7 جمع آوری می شود یاد آور شد: با اجرای این طرح سعی در آموزش بیشتر مدارس به عنوان مبدأ تربیتی برای تفکیک زباله از مبدأ را داریم تا بتوانیم تناژ زباله خشکمان را بالا ببریم و به این منظور گروههای جدیدی برای آموزش بازیافت به بچه ها در مدارس در نظر گرفته شده است.
وي تصریح کرد: مقوله بازیافت زباله در جلوگیری از هدر رفتن منابع طبیعی ، کاهش مصرف انرژی و کاهش میزان زباله برای کاهش هزینه های دفع و تغییر الگوی مصرف و حفظ محیط زیست از اهمیت خاصی برخوردار است.
رئیس اداره بازیافت منطقه 7 اظهار داشت: آموزش سطح اطلاعات و آگاهی افراد پیرامون بازیافت ومزایای آن را افزایش می دهد و ارتباط مستقیمی با همکاری مردم در طرح تفکیک از مبدأ دارد./ل
برچسب ها: سطل ، بازیافت ، زباله ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار