یکی از هنرمندان کشور گفت : شورای شهر در واقع منتخبین یک شهر هستند که بجای همه اهالی آن شهر تفکر و تلاش کرده و در جهت سازندگی و پیشرفت شهر میکوشند.



حمید رضا سهیلی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار داشت : بدیهی است که این نمایندگان باید بر همه امور شهر آگاهی داشته باشند و در تمامی زمینه های اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی، اقلیمی ، ترافیکی و ... صاحب نظر و اندیشه و طرح و برنامه باشند.

وی ادامه داد : شورا نباید در تصمیمات خود برای رفع مشکلی ،مشکلات عدیده دیگر بی افریند بلکه باید با شناخت خود از مسائل به تصویب قوانین شهری بپردازد و مشکلات حاشیه ای را نیز مرتفع کند.

حمید رضا سهیلی افزود : شورای شهر جای تصویب گرانی ها نیست بلکه محل تدبر و اندیشه در یافتن راهکارهای بهینه در رفع بهتر مشکلات شهری است .

این هنرمند تئاتر اذعان داشت : آنکه به نماینده شورای شهر رای می دهد از او انتظار دارد در همه زمینه ها صاحب نظر و رای باشد.

وی تاکید کرد : مقوله فرهنگ و هنر یکی از این موارد است که متاسفانه کمتر مورد توجه شورای شهر قرار گرفته و می گیرد.

عضو شورای بازبینی نمایش استان خراسان رضوی تصریح کرد : هنر ریشه در فرهنگ هر جامعه دارد و جامعه ای دارای فرهنگ غنی و بالایی است که هنر در آن اجتماع در سطح بالا باشد .پس توجه به مقوله هنر برای بالابردن فرهنگ جامعه شهری امری بدیهی و لازم است.

او ادامه داد : اگر شورای شهر از افرادی آشنا با هنر تشکیل شده باشد به راحتی می توان از کوچ اجباری هنرمندان به مرگز کشور جلوگیری نمود.

این هنرمند کشور ادامه داد : ماندن هنرمند در شهر یعنی بالابردن پویایی شهر و پویایی در یک شهر به معنای رفع بسیاری از معضلات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ پویا در هر شهر و توجه به هنر و ورزش فعال ، بازدارنده پدیده های شوم اجتماعی از قبیل بیکاری و اعتیاد و دزدی و... می باشدگفت : متاسفانه ما پس از رخداد یک پدیده شوم کلی هزینه برای درمان آن می کنیم در حالی که با هزینه کمتری قبل از وقوع می شود چاره کار کرد. مثلا اگر بهای سنگین نگهداری مجرم را در زندان قبل از افتادن وی به دامان جرم هزینه کنیم، درصد متخلفین کمتر نخواهد بود.


برچسب ها: توجه ، شورای ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.