تیم ملی والیبال کشورمان روز جمعه نخستین بازی از سدی مسابقات لیگ جهانی 2013 را مقابل تیم ملی روسیه انجام میدهد.

بهروز عطایی مربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: درهر حال هم اکنون شرایط والیبال ایران بسیار خوب و حرفه ای است مسئولان فدراسیون تدارکات ویژه ای را برای تیم ملی والیبال در نظر گرفتند.

وی گفت: رشد و پیشرفت منفی والیبال ایران با توجه به برنامه ریزی های انجام شده قابل ملاحظه است به طوری که در جمع 10 الی 11 تیم برتر جهان قرار داریم.

سرمربی تیم والیبال کاله آمل در ادامه افزود: والیبالیستهای ایرانی در شرایط کنونی قابل اعتماد هستند و توانایی عملی کردن خواسته مردم و جامعه که همان رشد ونظم قابل قبول و حرفه ای در مسابقات است، را دارند.

عطایی تصریح کرد: به طور کلی بعد از مسابقات انتخابی المپیک وقهرمانی جهان رقابتهای لیگ جهانی از نظر کیفی در سطح بسیار بالایی قرار دارد تیم ایران برای کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات حاضر نمیشود و کسی هم از ملی پوشان انتظار قهرمانی ندارد اما همگان این توقع را دارند که ملی پوشان در جریان مسابقات لیگ جهانی تمامی برنامه ها و کارهای ارائه شده در تمرینات را به طور مرتب به مرحله اجرا در آوردند و ملی پوشان نسبت به مسابقات انتخابی المپیک از نظر فنی رشد قابل قبولی داشته باشند.

مربی اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه افزود: به نظر من نباید در این مسابقات به برد و باخت و نتیجه بازیها توجه زیادی کرد چون نتایج کسب شده در این پروسه زمانی تاثیر چندانی در آینده والیبال ایران نخواهد داشت بلکه چگونگی بازی ملی پوشان از اهمیت بسزایی برخورداراست.

عطایی تصریح کرد: به نظر من مسابقات لیگ جهانی 2013 تدارکاتی است برای بالا بردن سطح آمادگی تیم ملی به منظور حضور قدرتمند در پیکارهای قهرمانی مردان قاره کهن که نتیجه آن برای ما از اهمیت به سزایی برخوردار است.

عطایی افزود: عدم توقع و انتظار از ملی پوشان در لیگ جهانی 2013، دلیل بر این مسأله نیست که ملی پوشان به هیچ عنوان در فکر برد و غلبه بر حریف نباشند ،‌ بلکه در نگاه اول علاقمندان به والیبال و مسئولان به دنبال بازیهای حرفه ای هستند و در کنار این مسأله باید گفت که تیم ایران و ملی پوشان کشورمان توان مبارزه با تیمهای سطح بالا و قدرتمند جهان را دارند و می توانند آنها را در پوئن ها ی حساس شکست دهند.

**پوست اندازی تیمها به نفع ماست

سر مربی تیم والیبال کاله آمل در ادامه گفت: به طور کلی تجربه نشان داده مسابقاتی که بعد از سال المپیک در عرصه های مختلف برگزار می شود از بار فنی بسیار بالا و قابل قبولی برخوردار نیست چون تیمها برای رشد و پیشرفت در رشته مورد نظر خود اقدام به جوانگرایی و پوست اندازی میکنند.

عطایی تصریح کرد: پوست اندازی و جوانگرایی تیمها یک حسن بزرگ برای تیم ملی والیبال ایران در این دوره از مسابقات لیگ جهانی محسوب می شود چون ملی پوشان باید مقابل تیمهایی بازی کنند که به سمت جوانگرایی رفته اند.

البته باید بگویم که این مسأله پایدار نیست و اوج قدرت این تیمهای تازه نفس و جوان شاهد خواهیم بود چون نتیجه زحمات سه ساله را به معرض نمایش می گذارد به نظرم باید ملی پوشان ایرانی از شرایط حاکم بر مسابقات امسال بالاترین بهره برداری را داشته باشند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار