"رونالد ریگان" چهلمین رئیس‌جمهور آمریکا در چنین روزی از سال ۱۹۱۱ میلادی متولد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رونالد ریگان، چهلمین رئیس‌جمهور ایالات متحده در تاریخ ششم فوریه سال ۱۹۱۱ میلادی در ایالت ایلی‌نویز امریکا به‌دنیا آمد. وی از سنین جوانی وارد فعالیت‏های سینمایى شد و به‌زودی توانست در فیلم‏های سینمایى صاحب نقش اول بازیگری شود. ریگان در سال‏های فعالیت سینمایى خود توانست در بیش از پنجاه فیلم ظاهر شود و شهرت فراوانی به‌دست آورد.
ریگان در دهه ۱۹۵۰م وارد فعالیت‏های سیاسی شد و با پشتوانه شهرت خود، به فرمانداری ایالت کالیفرنیا دست یافت. وی در‌‌نهایت، در انتخابات ریاست‌جمهوری پاییز ۱۹۸۰م از طرف حزب جمهوری‏خواه امریکا، به این مقام دست یافت و به‌عنوان مسن‏‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ امریکا در ۷۰ سالگی وارد کاخ سفید شد.
ریگان با اتکا به اوج گیری احساسات راست گرایانه در آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا سال ۱۹۸۰ به پیروزی رسید.

محبوبیت ریگان پس از رسوایی ایران-کنترا در سال ۱۹۸۶ تنزل یافت. اما ریگان خود را به عنوان رئیس جمهوری خلل‌ناپذیر شناسانده بود. مذاکرات ۴ روزه وی با «میخائیل گورباچف» رئیس جمهور وقت اتحاد شوروی را باید نقطه عطفی در دوران زندگانی وی و تاریخ آمریکا نامید. وی در سال ۱۹۹۴ دچار بیماری آلزایمر شد و ده سال بعد بر اثر همین بیماری مرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرد؟ یا درگذشت؟
آخرین اخبار