نشست علمی انتخابات از منظر دین با حضور عبدالوهاب فراتی در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، نشست علمی انتخابات با حضور، اساتیدی همچون عبدالوهاب فراتی،‌ حجت‌الاسلام محمدتقی اسلامی،‌ حجت الاسلام روح الله شریعتی و ابوالحسن حسنی نظریات خود را در خصوص انتخابات از منظر دین برگزار شد.
عبدالوهاب فراتی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به ضرورت برگزار چنین نشست‌هایی اظهار داشت:‌ بداخلاقی‌های بعد از انتخابات 88 اهمیت این موضوع را دوچندان کرده است که حوزویان برای گفت‌وگو در خصوص چنین موضوعاتی گردهم بیایند و حدود موضوعی همچون انتخابات را بررسی کنند.
وی اضافه کرد:‌ ما با بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که انتخابات در اسلام محیطی آکنده از مسئولیت است و با انتخابات در غرب که محیطی آکنده از رقابت است،‌ تمایزهایی دارد.
وی اضافه کرد:‌ یک نکته دیگر در عرصه انتخابات شعار زدگی و تصورات قالبی است. در ذهن‌ها تصوراتی از افرادی و اقشار وجود دارد که قالب ذهن شده است.

حجت‌الاسلام روح الله شریعتی عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی با اشاره به شیوه تصمیم‌گیری در سیره اهل بیت(ع) گفت:‌ در زمان پیامبر و امام علی(ع) حضور مردم در تصمیم‌گیری‌ها واقعی بوده است. پیغمبر در جنگ‌ها نظرات مردم را می‌شنید و تصمیم‌گیری می‌کرد./س

برچسب ها: قم ، نشست ، علمی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.