در صورت رعايت صحيح اصول بهداشت فردي و محيطي بهبود وضعيت مصرف مايعات و تغذيه مناسب و اصولي، حدود 90 درصد موارد مرگ ناشي از اسهال قابل پيشگيري است.

بهروز والي‌نژاد فوق تخصص عفوني کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: ميزان مرگ کودکان يکي از مهمترين شاخص‌هاي بهداشتي است که شواهد موجود نشان دهنده بهبود نسبي اين نوع شاخص در اغلب مناطق جهان است.

وي با بيان اينکه اسهال از جمله موارد اصلي مرگ به ويژه در بين کودکان است، افزود: در اغلب مناطق و کشورهاي جهان، اسهال جزء عوامل اصلي مرگ و مير کودکان به ويژه کودکان زير پنج سال است که البته مي‌توان از موارد مرگ ناشي از اسهال جلوگيري کرد.

والي‌نژاد با اشاره به اينکه پيشگيري از اسهال کار چندان دشوراي نيست، تاکيد کرد: در صورت رعايت صحيح اصول بهداشت فردي و محيطي، بهبود وضعيت مصرف مايعات و تغذيه مناسب و اصولي، حدود 90 درصد موارد مرگ ناشي از اسهال قابل پيشگيري است.

وي يادآور شد: در کشورمان در طي سالهاي اخير با بهبود وضعيت بهداشتي، افزايش آموزش و سواد مادران، دسترسي بيشتر و بهتر به خدمات بهداشتي و درماني و بهبود وضعيت تغذيه کودکان به ويژه تغذيه با شير مادر، موارد ابتلا و مرگ ناشي از اسهال به ميزان قابل توجهي کاهش يافته است./ع2



برچسب ها: اسهال ، مرگ ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار