کانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري گفت: هنر امام(ره) اين بود که علم را به صحنه سياست، اجتماع و شئون زندگي آورد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ سعيد جليلي کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري پيش از ظهر امروز در جمع دانشجويان دانشگاه تهران در تالار علامه اميني اظهار داشت: يکي از دغدغه‌هاي افرادي که در مسير علم بوده‌اند اين است که آن علمي که آنان در مسير آن بوده‌اند، تفقد مي‌کنند به گونه‌اي باشد که مفيد قرار بگيرد.

وي ادامه داد: تعابير زيادي در آموزه‌هاي ديني داريم که بر علم مفيد تاکيد مي‌کند؛ اين تعابير مي‌گويند که بايد علم در مسير تعالي و پيشرفت باشد.

جليلي به سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: فردا سالگرد امام بزرگ ما است؛ بزرگترين هنر ايشان اين بود که علم را مفيد کردند و علم را به صحنه سياست،‌ اجتماع و شئون زندگي آوردند.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: امام نشان دادند که اگر ظرفيت‌هاي يک ملت آزاد شود، در دنيا چه انقلابي ايجاد خواهد شد.

وي تصريح کرد: امام خميني(ره) فقه جواهري را به ميان جامعه و حکومت آوردند و معارف را مبناي ساخت يک تمدن اسلامي قرار دادند؛ جهان شاهد اين بود که آن گاه يک علم صحيح به صحنه سياست بيايد چه ظرفيت بزرگي آزاد مي‌شود.

وي اظهار داشت: منتخب مردم بايد به دنبال اين باشد که سازوکاري را فراهم کند تا ظرفيت‌هاي آحاد ملت آزاد شود و يکي از پيشگامان در اين عرصه که مي‌تواند به کار ويژه‌هاي دولت کمک کند، اهالي علم چه در حوزه و چه در دانشگاه هستند.

جليلي گفت: اگر مي‌خواهيم به سمت پيشرفت مبتني بر اسلام ناب برويم لازمه اين آن است که ظرفيت‌هاي جامعه از انحراف و انفعال مصون بماند.

وي با بيان اينکه ظرفيت دانشگاه به عنوان موتور محرکه اين حرکت بايد از دو آسيب انحراف و انفعال مصون بماند، گفت: ظرفيت دانشگاه مي‌تواند جامعه را در اين عرصه به حرکت دربياورد.

وي تاکيد کرد: يکي از ضرورت‌هايي که ما براي ساخت يک تمدن اسلامي به آن نياز داريم، استفاده از ظرفيت‌هاي دانشگاهي در عرصه علم و فناوري است.

وي تصريح کرد: وظيفه دانشجويان در محيط دانشگاهي تبيين چارچوب‌هاي اسلام ناب و حل معضلات و براساس کمک گرفتن از علم است.

جليلي تاکيد کرد: بايد اين باور را داشته باشيم که اگر از اين ظرفيت به خوبي استفاده شود يک ظرفيت بزرگي آزاد خواهد شد و يک حيات جديدي براي جامعه پديد مي‌آيد.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري به وظايف دولت در اين زمينه اشاره کرد و ادامه داد: وظيفه و کارويژه مهم دولت اين است که اولا مانع آزادسازي ظرفيت‌ها نشود و ثانيا مشوق آزادسازي ظرفيت‌ها هم باشد بنابراين در عرصه علم هم بايد کارويژه‌هاي دولت بر اين دو اصل استوار باشد.

وي تصريح کرد: کارويژه دولت اين است که اجازه بدهد ظرفيت دانشگاهيان و دانشجويان آزاد بشود و از آسيب‌ها مصون بمانند.

اين نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با تاکيد بر اينکه بايد علم را به عمل نزديک کنيم، ادامه داد: يکي از آسيب‌ها و انحراف‌ها اين است که حوزه دولت و کارگزاران آن از علم چه در دانشگاه و چه در حوزه جدا باشند.

جلیلی در ادامه خاطرنشان كرد: برای اجرای اصل ولایت‌مداری در کشور باید تمام اقتضائات را باور داشته باشیم و سپس آن را دنبال کنیم که من آن را عمیقا باور دارم.

وی افزود: اگر بخواهیم الگوی اسلام ناب را در یک کلمه تعریف کنیم، ولایت فقیه بعنوان یک الگوی مترقی است.
 
این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری بیان داشت: پیشرفت‌های 34 سال گذشته انقلاب اسلامی مرهون همین نگاه و پیروی از این موضوع است و هر جایی که شاهد کاستی‌هایی بودیم، مشاهده کردیم که از این مسیر زاویه گرفته‌ایم و یا دچار انحراف شده‌ایم.

جلیلی تصريح كرد: ولایت فقیه یک دیدگاه و گفتمان است که باید با تمام وجود آن را درک و به آن عمل کرد.

وی اظهار داشت: اسلام ناب و الگوی ولایت فقیه به عنوان مهم‌ترین دغدغه مردمی مطرح است و انتخاب مردم بر همین اصل استوار است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: در مسیر پیشرفت و تعالی شاهد لغزش‌های فراوانی بوده‌ایم که همه باید در این مسیر دعا کنیم که احیانا کسانی که می‌خواهند به مردم خدمت کنند دچار لغزش نشوند چرا که در این صورت سقوط خواهند کرد.

جلیلی تصریح کرد: کسی که در حال خدمت به مردم است باید بداند که انتخاب مردم، گفتمان انقلاب و اسلام ناب است و باید با نظارت مستمر و پیگیر در جاهایی که احساس خطر می‌شود، عمل کرد.

جلیلی ادامه داد: برای دنبال کردن گفتمان انقلاب نیازمند یک کار همگانی و جبهه‌ای هستیم و باید در تمام عرصه‌ها در این زمینه با هوشیاری کامل عمل کرد که دچار انحراف نشویم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم بر مبنای گفتمان اسلام ناب به گونه‌ای عمل کنیم که تمدن اسلامی بعنوان الگویی برای همه جهانیان در عصر حاضر باشد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: کاندیدا ، انتخابات ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار