در حالیکه احرای استاندارد یورو4 در تمامی خودروهای سواری از ابتدای تیرماه اجباری می شود مشاور انجمن خودروسازان‌ ایران معتقد است در صورت اصرار بر ارتقای این استاندارد، شاهد توقف تولید برخی از خودروها خواهیم بود.

داود میرخانی رشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به عدم توزیع سراسری سوخت یورو 4، ارتقای استاندارد آلایندگی تمام خودروهای داخلی به یورو 4 از ابتدای تیر ماه، امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در مصوبه اصلی دولت در تاریخ شانزدهم اسفند سال 90 در این زمینه مقرر شده بود که وزارت نفت از ابتدای فروردین ماه سال 91 باید توزیع سراسری بنزین یورو 4 را آغاز کند.

مشاور انجمن خودروسازان‌ ایران تصریح کرد: با این حال تاکنون چنین اقدامی از سوی وزارت نفت صورت نگرفته است علاوه بر آن در مصوبه اصلی هیات دولت تاکید شده است که تولید خودروی یورو 4 باید پس از توزیع سراسری سوخت متناسب با آن در کشور صورت گیرد.

وی افزود: در شرایطی که هنوز سوخت یورو 4 حتی به طور کامل در کلانشهرها نیز توزیع نشده، سازمان حفاظت محیط زیست از خودروسازان می‌خواهد از ابتدای تیرماه تمام محصولات خود را به این استاندارد ارتقاء دهند ودر غیر اینصورت شماره‌گذاری این خودروها متوقف خواهد شد.

میرخانی تصریح کرد: در این شرایط پس از این تاریخ در صورت پافشاری سازمان حفاظت محیط زیست تولید برخی از این خودروها متوقف خواهد شد، در آن صورت این سازمان باید پاسخگوی نیاز بازار و افزایش قیمت‌های رخ داده در این حوزه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار