"شیوا مسعودی" می گوید: تئاتر عروسکی راه رفتن میان قلمرو خیال و واقعیت است و من با این نگرش، نمایش ”اینجا کجاست؟” را که در فضایی میان طنز و تراژدی می گذرد، برای اجرا در مجموعه تئاتر شهر آماده کرده ام.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسعودی که این روزها سخت مشغول آماده کردن مقدمات اجرای نمایشش در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر است، معتقد است: این اثر از فضایی که برای مخاطب واقعی و آشناست آغاز می شود و در حد فاصل میان خیال و واقعیت به پایان می رسد.
شیوا مسعودی که بیشتر در حوزه تئاتر عروسکی به تولید آثار مختلف پرداخته می گوید: با توجه به مطالعات و اجراهای مختلفی که تاکنون داشته ام به این نتیجه رسیدم که مرزی میان تئاتر معاصر و عروسکی وجود ندارد و می توان از عروسک ها، ماسک ها و پیکره ها به مثابه عروسک در نمایش استفاده کرد؛ بنابراین این نمایش را در ادامه آثار گذشته ام تولید کرده ام.
وی با اعتقاد به اینکه این ماهیت معنایی کار است که شکل عروسکی به اثر می بخشد، اظهار کرد: ما در محیط پیرامونمان با اشیایی مواجه ایم که باعث دل بستگی ما می شوند و من در این اثر از این ویژگی و شرایط در راستای پیش برد نمایش بهره گرفته ام.
وی با بیان این که صحنه پردازی و چیدمانی که در صحنه نمایش وجود دارد، برای گروه اجرایی سختی هایی را به همراه داشته، تاکید کرد: نمایش ”اینجا کجاست؟” یک مونولوگ اجتماعی است. صحنه نمایش هم از یک چرخ نقاله متحرک تشکیل شده که باید کنترل شود. این در حالی است که در اجرای این اثر از ویدئو پروژکتورهایی استفاده شده و تصاویری را به تماشاگر نشان می دهد که در حقیقت روایت گر زمینه اجتماعی داستان است و نقش مکمل را در اثر به عهده دارد.
گفتنی است "اینجا کجاست؟" درباره مهاجرت، تردیدها و دل بستگی هایی است که انسان ها را وادار به ماندن در مکانی می کند.
نغمه ثمینی نویسنده اثر است و ریما رامین فر نیز در این نمایش به ایفای نقش خواهد پرداخت. سعید حسنلو طراحی صحنه، محمد قدس و ایمان آخوندی یزدی مدیر تولید، نرمین نظمی طراحی لباس، سعیده رمضان زاده دستیار کارگردان، حسین ذوقی ویدئو آرت و صادق تسبیحی طراحی صدای این نمایش را بر عهده دارند.
”اینجا کجاست؟” از یکشنبه - 19خردادماه- ساعت 19 مهمان تالار سایه می شود./ي2
برچسب ها: مسعودی ، تئاتر ، طنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار