لزوم ایجاد شهرک ویژه کشاورزی برای فعالیت گسترده بانوان استان امری مهم وضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،مدیر کل اموربانوان استانداری زنجان در ستاد توسعه کشاورزی استان  گفت: بانوان استان در حوزه کشاورزی در مقایسه با سایر بخش ها مشارکت بیشتری دارند.

آوازه افزود: بر اساس بررسی های انجام شده 40 درصد زنان درجهان درحوزه کشاورزی فعالیت می کند که این مهم بیانگر حضور و مشارکت بیشتر آنها در این بخش است.

 وي تصريح كرد: بیشتر مراجعه کنندگان به دفتر امور بانوان استانداری را علاوه بر فارغ التحصیلان کشاوری و دانشجویان زنان عادی تشکیل می دهند که لزوم ایجاد شهرک ویژه کشاورزی برای فعالیت گسترده آنها امری مهم وضروری است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری زنجان تصريح كرد، با توجه به وجود زنان موفق در استان  و تأکید بر نقش همسری و تشکیل 50 درصد جمعیت توسط زنان باید همان‌طور که در تحقق حماسه‌ی سیاسی به حضور زنان تأکید شده است در تحقق حماسه‌ی اقتصادی نیز به بانوان توجه ویژه‌ای شود.

آوازه  خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اولویت کارهای گلخانه‌ای با بانوان است، اما نیاز است که زنان در یک محیط ایمن فعالیت کنند و میتوان با در نظر گرفتن زمینی در نزدیک شهر و حضور نگهبان در آنجا زنان با همراه داشتن فرزندان خود در پیشرفت اقتصاد مؤثر بوده و الگوی زنان سایر شهرستانها باشند./س


برچسب ها: شهرک ، کشاورزی ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.