معاون پژوهش حوزه علمیه گفت: حوزه تنها مرکز دارای اعتبار در جهان معاصر برای تولید دانش دینی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ حجت الاسلام علی عماد در نشست تخصصی حضور پژوهش‌های حوزه در عرصه دانش جهانی حوزه‌های علمیه را تنها مرکز دارای اعتبار و دارای حجیت در جهان معاصر برای تولید دانش دینی دانست و افزود: امروز جهان به این قضیه رسیده است که تولید دانش یک جریان مشارکتی، حداکثر و فراگیر است که باید همه بازیگران در آن حضور داشته باشند و نقش پیدا کنند تا جریان تولید دانش کارآمد و پاسخگو باشد.

وی با اشاره به مأموریت‌های معاونت پژوهش حوزه اظهار داشت: مأموریت سازمان پژوهش حوزه را مدیریت راهبردی تولید دانش اسلامی برای پاسخ به نیازهای انسان در جامعه تعریف کرده‌ایم و در عرصه بین‌الملل دو مأموریت برای ما تعریف شده است.

وی اضافه کرد: نخستین مأموریت حضور فعال و جدی به منظور پاسخگویی به نیازهای رایج به جوامعی است که می‌خواهند سخن اسلام را از یک منبع قابل اعتبار و با یک فرآورده‌ها و محصولات برخوردار از حجیت بشنوند. بشر امروز منتظر است که ندایی نو و آواز دلنشین جدید را که آوازه اسلامی دارد شنوا باشد ولی متأسفانه با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: ما اکنون نمی‌دانیم کانون‌های تولید علم دنیا کجاست،‌ چه علومی تولید می‌شود و چه رابطه‌ای بین این علوم وجود دارد، علم را یک گروه تولید نمی‌کند، علم وقتی کارآمد است که همه رشته‌ها و ساحت‌های دنیا در آن مشارکت داشته باشد./س

برچسب ها: قم ، حوزه ، دانش ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.