رئیس سازمان نظام پرستاری از اعطای پروانه کار به پرستاران با موافقت دولت خبر داد.

غضنفر میرزابیگی، رئیس سازما ن نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طی جلسه دولت، سازمان نظام پرستاری پنج دستاورد شامل ایجاد معاونت پرستاری در وزارت بهداشت ،‌ عضویت سازمان نظام پرستاری در شورای عالی بیمه سلامت ، اعطای پروانه کار به پرستاران توسط سازمان نظام پرستاری ، ایجاد دوره های تخصصی برای پرستاران و تعیین یک تیم کاری با سرپرستی معاون اول رئیس جمهور برای تعیین تکلیف نهایی تعرفه های خدمات پرستاری طی ده روز آینده داشت .

وی در خصوص اهمیت اعطای پروانه کار به پرستاران افزود: در همه جای دنیا پرستاران بعد از فارق التحصیلی از دانشگاه طبق یک سیستم تنظیم کننده صلاحیت حرفه ای حقوقی و آموزشی آنها سنجیده می شود، این امر در تمام کشورها تعریف شده است و پرستارانی که پروانه کار می گیرند به معنای این است که پرستاران صلاحیت حرفه ای و کاری را پیدا کرده اند .

میرزا بیگی ادامه داد: در ایران این سیستم وجود نداشت که با پیگیری سازمان  نظام پرستاری موفق شدیم این موضوع را نیز در کشورمان ایجاد کنیم . باید توجه داشت که با موافقت دولت پرستارانی که پروانه کار میگیرند می توانند بهتر در جهت به روز کردن اطلاعات حرفه ای پرستاری از لحاظ حقوقی،  علمی و آموزشی حرکت کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار