رئیس سازمان نظام پرستاری که فعالیت مراکزی تحت عنوان پرستاری در منزل را توهین به جامعه پرستاری خواند و معتقد است که نام این مراکز باید به مراقبت های بهداشتی و درمان تغییر پیدا کند.

غضنفر میرزابیگی رئیس سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  ساماندهی مراکزی که در زمنیه اعزام پرستاری به خانه فعالیت می کنند در حوزه کاری اجتماعی و فرهنگی سازان نظام پرستاری قرار گرفته است.

چرا که از زمان تاسیس این مراکز تهسیلات زیادی در این حوزه به وجود آمده است که اصل ترین عامل آن عدم نظارت ضعیف بر این  مراکز بوده است.

وی با بیان این که برخی از این مراکز قانوني و برخی دیگر غیر قانونی هستند گفت:بعد از سال 78 که مجوز  فعالیت چنین مراکزی  صادر شد  تا امروز تعرفه  و شرح وظایف آنها بازنگری نشده است حتی  در برخی از این مراکز اخراجی با مدرک دیپلم معمولی مشغول ارائه خدمات پرستاری هستند که این موضوع غیر قانونی است چرا که افراد می توانند به عنوان پرستار در این مراکز کار کنند که مدرک بهیاری یا پرستاری داشته باشد.

میرزا بیگی  اظهار داشت: این فعالیت این مراکز  در حال حاضر دراختیار  وزارت بهداشت است ولی در تلاش هستیم که نظارت این مراکز را در اختیار سازمان نظام پرستاری در آوریم.

وی از نام این مراکز تحت پرستاری در منزل گله و تصریح کرد: این اعتراض و توهین به پرستاران است و مراقبت و باید این مراکز به مراقبت های بهداشتی و درمان تغییر نام دهند.

رئیس سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد:  افرادی که در خصوص عملکرد این مراکز شکایتی دارند می توانند به سازمان نظام پرستاری مراجعه کنند تا به مورد آنها رسیدگی کنم./ع2

 

برچسب ها: ا ، ن ، م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار